Glow innfrir forventningene

– Rask og enkel montering, smarte løsninger og stilfullt design.

Slik oppsummerer Dag Terje Flotorp den nye Porsgrund Glow-serien. Flotorp er rørlegger og prosjektleder hos Rør i Sør AS, Sørlandsparken Bademiljø. Riktignok er Porsgrund Glow-produktene helt nye i markedet, men Flotorp har allerede rukket å gjøre seg noen erfaringer med montering av det nye patenterte veggfestet som gjør monteringen av veggskålene både raskere og enklere.

Fleksibel løsning

– Med Glow spiller det ingen rolle om bolteavstanden er 18 eller 23 centimeter. Her har Porsgrund laget en fleksibel løsning som krever mindre planlegging. Det er også et stort pluss at all skruing og montering skjer fra oversiden. I tillegg festes skåla enkelt på krok før den skrus fast, så du slipper du å stå og tvilholde på den mens du skrur. Stabil innfesting gjør dessuten at skåla sitter stabilt og godt i veggen.

Også de gulvstående toalettskålene har et lekker design, synes Flotorp.

– Selve skåla er elegant. I tillegg er det en fordel at den limes til gulvet. Det blir stilrent i og med at du unngår synlige skruer, men enda viktigere er det at du slipper å bryte membranen.

Porsgrund Glow gulvklosett har i tillegg Fresh WC-funksjon i spyleknappen samt forbedret spylemekanisme som gir raskere og vannbesparende spyling.

Stort pluss for design og Rimfree-løsning

Flotorp forteller at kunderesponsen allerede er god, ikke minst faller det stilrene designet og den patenterte Rimfree-løsningen i smak. Her er det ingen spylekant som samler skitt og smuss. I tillegg har både toalettskåler og servanter Smart-glasur som ytterligere forenkler rengjøringen – for de flest er enkelt renhold viktig når de velger baderomsporselen.

Etter å ha sett Porsgrund Glow-brosjyren, valgte flere av kundene hos Rør i Sør å vente med å bestemme seg for toalettløsning til de fikk se toalettene ved selvsyn.

– De nye toalettene rakk knapt å komme inn døra før de første bestillingene tikket inn. Kundene liker det de ser. Glow innfrir forventningene og tilbyr produkter vi har tro på,sier Flotorp.

Porsgrund Glow sete passer til både gulvklosett og veggskål. Setet, som er i holdbar duroplast, har Soft Close og Quick Release.

– Med Quick Release-funksjonen er det ingen skruer som skal festes. Det gjør det raskt og enkelt å montere og lettvint å ta av når du skal gjøre rent, poengterer Flotorp.

Frittstående servanter

Porsgrund Glow-serien har også frittstående servanter i tre ulike størrelser, 400, 500 og 560 millimeter. De to største har hybrid montering og kan valgfritt monteres med bolter eller bærejern. Dette er dype småservanter med avstillingsplass og Smart-glasur som gjør rengjøringen enklere.

Anne Ersnes, markedskoordinator i Porsgrund

E-post: anne.ersnes@geberit.com

Geberit AS er ansvarlig for salg og markedsføring av Porsgrund i Norge.

• smart-glasur
  • smart-overflate
  • rimfree
  • servant
  • glow

Porsgrund er en del av Geberit Group, en av Europas største aktører på baderommet. Varemerket Porsgrund har røtter fra Porsgrunds Porselænsfabrik, Norges eneste porselensfabrikk, etablert i 1948. Porsgrund er et ledende varemerke på det norske baderomsmarkedet og totalleverandør av synlige produkter til norske baderom: Baderomsmøbler, dusjløsninger, baderomsporselen og badekar.