All nettinformasjon til montørene!

Powel lanserer iAM Viewer 3.0, en løsning som frigir nettselskapenes NIS-informasjon fra tunge desktopløsninger og tar den med ut i felt. Informasjonen kan deles med alle dem som arbeider med det elektriske nettet, enten de er interne montører, eksterne entreprenører eller tjenestetilbydere på kontor eller i felt. Med iAM Viewer 3.0 får alle tilgang til en rekke avanserte funksjoner som tidligere ikke har vært tilgjengelig i felt.

Den nye løsningen iAM Viewer 3.0 tilbyr både en enkel oversikt og detaljert informasjon om hele nettet, helt ned på egenskapsnivå til enkeltkomponenter som for eksempel nettstasjon, skap, kabler eller målere. Dermed kan alle som arbeider i felt få tilgang til enkel, presis og oppdatert dokumentasjon når de trenger det. Løsningen fungerer på alle typer enheter, og tilpasser seg automatisk den enheten du bruker. I tillegg viser den kun den informasjonen brukeren til enhver tid trenger.

Alt som er tilknyttet lavspenningsnettet, vil automatisk bli sporet/traversert og fargelagt i kartet. I tillegg gir iAM Viewer 3.0 deg motstrømssporing i nettet, slik at du ser hvor komponenten eller kunden forsynes fra. I senere versjoner av løsningen ser vi også for oss at man kan utføre nettberegninger i felt, med lastflytanalyse og kortslutning. Tilgang på riktig informasjon gjør at feltarbeiderne kan snakke med kunden om kvaliteten på strømleveransene ansikt til ansikt.

- Denne mobile løsningen vil ha stor nytteverdi for nettselskaper når det gjelder tilgang til informasjon ute i felt. Blant annet tilbyr iAM Viewer 3.0 fleksible karttjenester og muligheter for presise og effektive søk på eiendom, kunde, adresse og komponentegenskaper. Brukerflaten er designet med fokus på en god brukeropplevelse og er svært enkel å forstå og bruke, og navigering i kartet er enkelt og intuitivt. Løsningen er bare den første i en serie av applikasjoner som støtter driften av det elektriske nettet i felt, og dette vil gi bedre service til nettselskapenes kunder sier Jan Rudlende, Solution Manager i Powel.

iAM Viewer 3.0 er basert på ArcGIS teknologi fra Esri og gir fleksibel integrasjon mot de største nettinformasjonssystemene på markedet og leveres som en skytjeneste bygd på plattformen Microsoft Azure. Med nettskyplattformen Microsoft Azure får du fordeler som reduserte kostnader, økt fleksibilitet og forbedret sikkerhet. Powel sørger for sikker håndtering av data og oppdatering til siste versjon.

Powel AS har sitt hovedkontor i Trondheim, og leverer forretningskritiske programvareløsninger og tilknyttede tjenester spesialtilpasset for å hjelpe energiselskap og offentlige virksomheter med bedre arbeidsprosesser og servicekvalitet. Selskapet er markedsledende innen løsninger for forvaltning og drift av kraftnett og planlegging av vannkraftproduksjon, og innen entreprenør- og kommunaltekniske sektorer. Powel er et privateid selskap grunnlagt i 1996, og har i dag 380 ansatte, kunder i 17 land, og kontorer i sju.

Jan Rudlende

Solution Manager