Skreddersydde medietreningskurs

PR-operatørene tilbyr profesjonell medietrening tilpasset dine behov. Med jevne mellomrom kan du befinne deg i situasjoner hvor du blir konfrontert med spørsmål fra journalister, eller behøver å forberede deg på en intervjusituasjon. Da er det ofte fint å ha gjennomgått en praktisk trening i forkant.

Hos oss i PR-operatørene får du trent deg på budskap og kommunikasjon i trygge omgivelser.

PR-operatørene skreddersyr alltid medietreninger til de gruppene eller enkeltpersonene vi skal trene. Vi arbeider tett med oppdragsgiver for at kursene vi tilbyr skal være så relevante som mulig for deltakerne. Vi vektlegger den praktiske treningen, men sørger for at kursene er godt teoretisk fundert.

Målet med våre medietreninger er at deltakerne skal kjenne seg tryggere i sin formidling ved å få en «verktøykasse» som bidrar til at det er enklere å huske budskapet du ønsker å nå ut med.

Uansett hva slags erfaring man har, skal du etter kurset ha mer selvtillit, kompetanse og lyst til å være i mediene.

Medietreningen er et tilbud som kan justeres i lengde.Vi har halvdags – og heldagskurs, vi trener både enkeltpersoner og grupper.

Våre kursholdere er erfarne mediefolk med solid journalistisk erfaring og en “hands-onapproach” på læring. Det betyr at ethvert kurs vil bli spesielt tilrettelagt etter dine behov. De som blir trent vil få innsikt i medienes hverdag, journalistiske arbeidsmetoder, språk og intervjuteknikk.

Våre kursholdere:

Monica Csango

Monica jobber som seniorrådgiver i PR-operatørene og har mer enn 20 års erfaring fra norske medier. Hun har jobbet 11 år som journalist i TV2’s nyhetsavdeling. Hun har også vært sjefsredaktør i mediehusene Bonnier og Egmont. I produksjonsselskapene Nordisk Film og TV og Mastiff var hun med på å utvikle TV-programmer som ble vist på TV3 og TVNorge.

Monica har vært fagansvarlig ved Film- og TV linjen på Westerdals hvor hun blant annet hadde ansvar for utvikling av linjens dokumentartilbud.

Steinar Daltveit

Steinar er rådgiver og partner i PR-operatørene og har erfaring som journalist i NRK. Der laget han TV-, radio- og nettreportasjer i tillegg til å være radioreporter og produsent på NRK P3. Steinar er opptatt av å konkretisere og folkeliggjøre kompliserte budskap og problemstillinger, og av å finne det interessante og gøyale i det som tilsynelatende er kjedelig og traust.

Petter Thorendahl

Petter er byråleder og partner i PR-operatørene og har over 20-års erfaring med kommunikasjons– og kriserådgiving i privat og offentlig sektor. Før han begynte i PR-operatørene var han blant annet medierådgiver for helseministeren i New South Wales, Australia.

I PR-operatørene har han medie– og budskapstrent kunder innen bransjer som: Dagligvare, SMCG, reiseliv og HORECA, legemiddel og shipping.

Ønsker du en uforpliktende prat om medietrening, ta kontakt med byråleder Petter Thorendahl på tlf. 922 20 977 eller pt@pr-o.no.

• media
  • medietrening