Steen & Strøm

1 av 5 menn har ennå ikke startet julehandelen

Pressemelding   •   des 22, 2009 14:00 CET

Julegavebarometeret som TNS-Gallup har utarbeidet for kjøpesenterselskapet Steen & Strøm, viser at 19 prosent av norske menn ikke er i gang med julehandelen. Undersøkelsen ble gjennomført mandag kveld. Samtidig sier 16 prosent av mennene at de har kjøpt julegaver på en bensinstasjon.
- Nå begynner det virkelig å haste for en del menn. Derfor er det heller ikke overraskende at 16 prosent av mennene sier at de har kjøpt julegaver på bensinstasjonen i siste liten. Mange av dem er nok gjengangere som vi treffer i siste liten i år også, sier markedsdirektør i Steen & Strøm, Karl Fredrik Lund.
Steen & Strøms Julegavebarometer, som måler utviklingen i nordmenns gavehandling før jul, viser store forskjeller på kjønnene. 95 prosent av alle kvinner er i gang med julehandelen, og kun 4 prosent av dem innrømmer å ha kjøpt julegaver i siste liten  på bensinstasjonen.
Ferdige
To dager før jul er 7 av 10 kvinner ferdige med julegavene, mens 6 av 10 menn er ferdige.
- Dette bekrefter bare det vi har sett hele julehandelen. Kvinner er familiens innkjøpsjef, og der er rett og slett mer strukturerte og har bedre oversikt over julehandelen, sier Karl Fredrik Lund.
Har du spørsmål, kontakt markedsdirektør i Steen & Strøm, Karl Fredrik Lund, (951 79 210)
Steen & Strøm ASA, Skandinavias ledende kjøpesenterselskap, drifter 56 kjøpesentre i Skandinavia med en samlet omsetning på 40 milliarder kroner. Se www.steenstrom.com for nærmere informasjon.