Reitangruppen

157-åring tar ansiktsløftning med ny kaffekolleksjon

Pressemelding   •   feb 08, 2013 16:30 CET

Etter mer enn 150 år i det norske kaffemarkedet, lanserer nå Kjeldsberg Kaffe en helt ny produktkolleksjon for å møte kresne norske ganer. Den nye kafferserien tilpasses etterspørselen etter hele bønner, økologisk og fairtradesertifisert kaffe.

- Norge er på verdenstoppen i kaffekonsum. Etter finnene, drikker nordmenn mest kaffe i hele verden. Forbrukerne er blitt mer kresne, og interessen for kvalitetskaffe er økende. Vi har derfor foretatt en ansiktsløftning av vårt sortiment, med fokus på økt kvalitet. Vi gleder oss til å lansere dette i midten av februar, uttaler administrerende direktør i Kjeldsberg Kaffebrenneri, Odd Strand.

Tar opp kampen med Friele

Friele har lenge regjert alene innen kategorien «Frokostkaffe». Nå blir det konkurranse. En ny serie frokostkaffe er nemlig en av de store satsningene til Kjeldsberg Kaffe. Med REMA 1000 som ny eier er offensiven på topp. Målet er selvfølgelig ikke mindre enn å bli best innen kaffe, både på kvalitet og pris.

- Vi ønsker å ta opp kampen med Friele. Begrepet «Frokostkaffe» har de vært alene om lenge nok. Vi lover at Kjeldsberg Frokostkaffe skal gi deg den beste starten på dagen. Kaffen består av kvalitetsbønner fra flere land, den er kraftig, rund og god på smak. Den er mørkere brent og gir en ordentlig kickstart på dagen, avslutter Odd Strand.

Det nye sortimentet er å finne i REMA 1000 og Bunnpris fra midten av februar.

Om Kjeldsberg Kaffebrenneri

Kjeldsberg Kaffebrenneri har drevet med kaffe siden 1856. Brenneriet holder til på Nyhavna i Trondheim, hvor det produseres og distribueres kaffe til REMA 1000 og Bunnpris. Selskapet eies 50% av REMA Industrier, 40% av R. Kjeldsberg og 10% av I.K. Lykke.

For ytterligere informasjon:
Administrerende direktør, Kjeldsberg Kaffebrenneri, Odd Strand;