Eniro

1880 og 1888 sammen i nytt selskap

Pressemelding   •   feb 26, 2013 13:55 CET

Eierne bak de to nummeropplysningstjenestene 1880 og 1888 går sammen i kampen om markedsandeler og Konkurransetilsynet har i dag godkjent investeringsavtalen. 1880 og 1888 vil bestå som separate nummeropplysningstjenester i markedet.

- 1880 og 1888 er to differensierte tjenester som kompletterer hverandre i det norske nummeropplysningsmarkedet, og ved å gå sammen på eiersiden drar vi nytte av hverandre, forteller Roar Johansen, administrerende direktør i 1880.

Eniro vil kontrollere 60% av det nye selskapet, og resterende 40% vil kontrolleres av eierne til 1888 hvor hovedeierne er Marell Invest AS og TV2 Invest.

- 1880 og 1888 har åpenbart sterke faglige sider som utfyller hverandre på en god måte. Gjennom å forene krefter, ressurser og kompetanse vil begge komme styrket ut, med enda bedre og mer konkurransedyktige tjenester som resultat. Til beste for våre kunder, sier Per Thomsen, administrerende direktør i 1888.

For mer informasjon, kontakt:

Roar Johansen, Administrerende direktør i 1880
Mob. 934 35 888 / rj@1880.no

Per Thomsen, Administrerende direktør i 1888 Værsågod! AS
Mob. 906 54 690 / per.thomsen@1888.no

Renate Morken, Presseansvarlig Eniro Norge AS
Mob. 476 03 968 / renate.morken@eniro.com

Eniro er den lokale søkemotoren. En smart snarvei til det du trenger, i din nærhet eller dit du skal. Eniro er Nordens største søkeselskap. Ved å bruke Eniros tjenester kan både bedrifter og privatpersoner på en enkel måte finne de produkter og tjenester man er interessert i, uansett om kanalen er internett, katalog eller mobil. Annonsørene kan aktivt markedsføre seg for kjøpeklare forbrukere og bedrifter, og dermed få nye kunder og økt fortjeneste.

Eniro er ett av de største lokale søkeselskapene i Norden og Polen, og selskapet har rundt 3200 ansatte, og har vært notert på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000. I 2012 var Eniros inntekter 3999 MSEK, med et resultat før avskrivninger (EBITDA) på 976 MSEK. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com.

Eniro – Oppdag nærheten. Søk lokalt.