A/S Norske Shell

2 x årets forhandler - Ben best igjen

Pressemelding   •   feb 05, 2012 17:12 CET

I sterk konkurranse med alle landets Shell-forhandlere, ble Ben Forsland lørdag kåret til årets forhandler for 2011.

Shell feirer i år 100 år i det norske bilistmarkedet, og benytter anledningen til å feire stasjonsansatte i begynnelsen av jubileumsåret. Den største prisen er å bli kåret til årets forhandler.

Årets forhandler er en tittel som tildeles på bakgrunn av oppnådde resultater innenfor Shell's globale prestasjonsfremmende program. Programmet måler salgsutvikling, kundebehandling, kunderekruttering via lojalitetsprogrammer og HMS prestasjoner. Ben Forsland stakk også av med prisen for årets beste forhandler i Shell i 2010, og er fornøyd med å ta prisen nok en gang.

Ben Forsland, forhandler av selskapet Ben-sin-stasjon, mottok prisen som årets Retailer under Shells store 100 års Kick Off for forhandlere fra hele landet. Han har evnet å leve opp til kriteriene i Shell sitt globale prestasjonsprogram og gjort dette til en integrert del av forretningen på linje med andre aktiviteter.

Hvert år arrangerer Shell en høytidelig prisutdeling for å hedre sine fremste stasjonsmedarbeidere, noe Fartein Kjørsvik, direktør for bilistmarked i Shell, mener er vesentlig for å løfte frem gode prestasjoner.

-Dette er noe vi gjør for å hedre de som står ute på stasjonene og møter kundene, og samtidig tilrettelegger for at stasjonsbesøket blir en hyggelig opplevelse. I en stor virksomhet som Shell, er det mange som bidrar til suksess. Disse personene ønsker vi å gi heder å ære i form av å tildele priser for beste prestasjon, og feire vinnerne blant gode kollegaer, sier Kjørsvik

Premien er 70.000 kroner som kan benyttes til å belønne medarbeiderne, samt at Forsland er kandidat til å bli Årets forhandler i Nordvest Europa og i verden. Vurderingen av disse titlene baseres også på oppnådde resultater i Shells globale program. Kåringen foretas ved den årlige samlingen av alle lands vinnere i hele verden, som i år vil være i Cape Town i 2012.

Forsland sitt nettverk omfatter følgende stasjoner: Svelvik, Brakerøya, Asker, Shell Express Lierbyen, Kjellstad, Strømsø og Shell Express Spikkestad.

Årets kommisjonær og årets forhandler

I tillegg delte Shell ut pris for beste kommisjonær (Shell/7-eleven) som ble Arild Mollestad ved Shell/7-eleven i Gaupemyr. Årets Kommisjonær er en tittel som tildeles på bakgrunn av oppnådde resultater innenfor Shells og Shell / 7-Eleven’s prestasjonsfremmende program. Programmet måler salgsutvikling, kundebehandling, kunderekruttering via lojalitetsprogrammer og HMS prestasjoner. Norunn Lohne Lysen, forhandler av Lone Bensin og Storkiosk, mottok prisen som årets forhandler på likt grunnlag. Både Lysen og Mollestad vant en tur med ledsager til Shells globale samling som i 2012 er i Cape Town

Kontaktinfo Ben Forsland: 90943281