Sweco Norge AS

31.000 jobbmuligheter med stor påvirkningskraft

Pressemelding   •   okt 26, 2010 08:33 CEST

Sweco opplever sterk vekst og økt etterspørsel etter kompetanse innen alle sine fagområder. Nå søker selskapet etter nærmere 100 ingeniører og miljørådgivere over hele landet.

Sweco har utviklet seg solid, og er på Dagens Næringslivs Gaselleliste for 2010, som utpeker bedrifter som har en sterk positiv utvikling over flere år basert på flere kriterier. Sweco opplever økt etterspørsel innen samtlige fagområder. - Det er et stort etterslep innen de fleste av våre forretningsområder som viser et betydelig potensial for de tjenestene vi tilbyr, sier administrerende direktør i Sweco, Vibecke Hverven.

- Dagens rådgivere har mer enn noen gang mulighet til å prege samfunnsutviklingen fremover. Å prosjektere fremtidens løsninger vil handle om å være nytenkende og jobbe enda mer sammen på tvers av fagområdene. Ingeniører som ser alle de nye mulighetene til å prege samfunnsutviklingen, vil også velge arbeidsgivere som har dette høyt på agendaen, fortsetter Hverven.

Sweco søker kandidater med ingeniør- og miljøfaglig kompetanse, som får en unik mulighet til å jobbe blant 31.000 spennende og engasjerende prosjekter, nasjonalt eller internasjonalt i Sweco, i følge Hverven.

Scorer høyt som attraktiv arbeidsplass
På Universums liste over attraktive arbeidsplasser er Sweco blant selskapene som klatrer mest. I år ble det 10. plass, mot 22. plass i fjor. Resultater fra interne medarbeiderundersøkelser viser også at Sweco har etablert et arbeidsmiljø med stor trivsel og mange stolte medarbeidere. Dette sier mye om et sterkt arbeidsengasjement.

- De ansatte i Sweco ser mulighetene de har både karrieremessig, og ikke minst hvilken påvirkningskraft de samtidig har på en positiv samfunnsutvikling. I samtlige prosjekter jobber vi aktivt med å finne de gode miljøvennlige og bærekraftige løsningene. Dette blir stadig viktigere for oss alle uansett yrke, sier Hverven.

Jobber tverrfaglig og helhetlig
Selskapet som har over 900 ansatte i Norge og 5.200 ansatte i 11 land, gjennomfører i dag 31.000 oppdrag i 90 land.

- Vi jobber flerfaglig på tvers av regioner og avdelinger over hele Norge, samt internasjonalt. Klima- og miljøutfordringene gir dagens ingeniører og miljøeksperter store muligheter til å tenke nytt og annerledes, i tillegg til å kunne jobbe tverrfaglig og helhetlig. Det handler om å utnytte ingeniør- og miljøkompetansen til å ufordre etablerte tankesett for å skape de fremtidsrettede løsningene kundene og samfunnet har behov for, sier Hverven.

Sweco søker kollegaer med ingeniør- og miljøkompetanse til sine 25 kontorer, fra nord til sør i landet.

www.sweco.no finnes mer informasjon om de ledige stillingene.

For ytterligere informasjon kontakt:
Vibecke Hverven, adm. direktør i Sweco Norge
Mob 975 30 372
E-post: vibecke.hverven@sweco.no

Om Sweco
Sweco er et av Norges ledende rådgiverselskap som tilbyr tverrfaglige rådgivningstjenester innen teknikk og miljø. Sweco i Norge har nærmere 900 ansatte og 25 kontorsteder spredt over hele landet. Sweco-konsernet har en sterk posisjon i Norden og har en omsetning på ca. 4,6 mrd. NOK (2009) og har 5200 ansatte i 11 land. For tiden gjennomfører Sweco oppdrag i ca. 90 land rundt om i verden..