Eie Eiendomsmegling

60 prosent solgt over takst

Pressemelding   •   sep 03, 2014 13:26 CEST

- Det er en midt på treet-periode. August viser som forventet moderat vekst. Etter en solid prisstigning i år, er det naturlig at vi får en utflating utover høsten, sier administrerende direktør Christian V. Dreyer i Eiendom Norge i en pressemelding.

Gjennomsnittlig kvadratmeterpris i Norge er nå 33.972 kroner, mot 31.339 kroner i juli.

60 prosent solgt over takst

- Det har vært høy aktivitet og meglerne melder om flere på visning i august enn tidligere i år. Dette gir seg utslag i salgsprisene. Over 60 prosent av boligene selges nå til eller over takst, sier administrerende direktør Hedda Ulvness i Eie eiendomsmegling.

- Tar man utgangspunkt i prisantydning er antall solgte over prisantydning enda høyere og ligger over 70%. Vi har omsatt 254 boliger i august mot 250 boliger samme måned i fjor, sier Eie-sjefen. Og utsiktene fremover er positive.

- Vi befinner oss nå i september, som historisk sett er den måneden med høyest omsetning. Det er ingenting som tyder på at dette ikke vil gjenta seg i år. Både Eies varelager, tempoet i markedet og dagens boligpristall tilsier at vi kan forvente fortsatt høy aktivitet i ukene fremover, sier hun.

Åpnet i Bergen
Det har vært boligprisvekst i alle de store byene i august, og Tromsø skiller seg fortsatt ut med sterkest vekst på 2,5 prosent i august. Dernest følger Bergen, som fikk et eget Eie-kontor denne uken.

Eivind Kalve, Stian Bruaas og Ole Anders Teslo kommer fra Privatmegleren Vikebø og Jørgensen er partnerne i virksomheten.

- Våre verdier og ambisjoner går hånd i hanske med Eie´s profil. Vi ønsker å drive skikkelig megling med fokus på kompetente, engasjerende og tilgjengelige meglere, som skal være mest mulig verdiskapende for kundene. Stort fokus på å være nyskapende, samt å gjøre det lille ekstra var det som gjorde Eie til et naturlig valg for oss, sier daglig leder Eivind Kalve.

Om Eie Eiendomsmegling

Eie er skikkelig eiendomsmegling. Vi er verdiskapende, kompetente, engasjerte, tilgjenglige og innovative. Vi er stolte av våre verdier og de er sentrale for gode prestasjoner. Vi er Norges største privateide, uavhengig meglerkjede og strekker oss langt for å få fornøyde kunder. Du finner oss fra sør til nord i landet.