TV 2

855.000 seere så på da Eilev vant Skal vi Danse

Pressemelding   •   nov 14, 2016 10:44 CET

Hele 855.000 seere så på TV 2 da Eilev ble kåret til vinner av Skal vi Danse. Dermed ble det en sterk avslutning på årets sesong.

692.000 seere så i snitt hele Skal vi Danse-finalen på TV 2, som er helt på nivå med fjorårets finale som samlet 693.000 seere.

- Det var et fyrverkeri av en finale som samlet hele 850.000 seere da Eilev ble kåret som vinner. Nivået på danserne denne høsten har vært ekstremt høyt og dommerne var i ferd med å gå tom for både superlativer og tiere mot slutten av finalen. Eilev fremstod som en verdig vinner i en tøff kamp om Skal vi dansepokalen, hvor de tre finalistene Eilev, Markus og Raylee engasjerte til stemmerekord. Vi er veldig fornøyd med sesongen og retter en stor takk til alle involverte og produksjonsselskapet Monster, sier programdirektør Jarle Nakken i TV 2.

Farmen samlet hele 763.000 seere som er det sterkeste søndags-tallet for serien så langt i år.

Her er helgens seertall:

Fredag:

Nyhetene: 281.000 seere (andel 14,7% i P20-49 og 28,1% i P12+)

The Stream: 259.000 seere (andel 19,1% i P20-49 og 16,8% i P12+)

Sportsnyhetene: 149.000 seere (andel 8,3% i P20-49 og 8,9% i P12+)

Senkveld: 386.000 seere (andel 27,7% i P20-49 og 26% i P12+)

Lørdag:

Lørdagsmagasinet: 264.000 seere (andel 21,6% i P20-49 og 24,8% i P12+)

Skal vi Danse: 692.000 seere (andel 36,1% i P20-49 og 42,9% i P12+)

- 855.000 seere så på da Eilev ble kåret som vinner

God kveld Norge: 542.000 seere (andel 30,1% i P20-49 og 32,9% i P12+)

22-nyhetene: 326.000 seere (andel 20,6% i P20-49 og 22,6% i P12+)

Søndag:

Farmen: 763.000 seere (42,6% i P20-49 og 40,8% i P12+)

21-nyhetene: 635.000 seere (andel 34,4% i P20-49 og 33,4% i P12+)

Sportsnyhetene: 624.000 seere (andel 34,8% i P20-49 og 33,9% i P12+)

Vårt lille land: 343.000 seere (andel 31,7% i P20-49 og 29,3% i P12+)

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil og TV 2 Skole.TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6300 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, og Egmont Fondet deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.