SIBA AB

9 av 10 nordmenn surfer i ferien

Pressemelding   •   jul 31, 2012 08:00 CEST

Å surfe i ferien er blitt en selvfølge. Dette viser en undersøkelse som SIBA har gjennomført blant sine kunder.  Ni av ti som har deltatt i undersøkelsen sier at de har tilgang til internet i ferien.

Undersøkelsen viser at vi surfer uansett om vi er på ferie i Norge eller i utlandet.Blant de som sier de er på ferie i utlandet var det til og med flere som oppga at de vil å ha internet tilgang.
– Tilgjengeligheten til internet i utlandet har økt enormt. 3G-oppkoblingen via mobilen eller WiFi på offentlige steder er de vanligste måtene å koble seg opp på i ferien og i dag er disse mulightene like gode i utlandet som i Norge, sier Victor Bengtsson, landssjef for SIBA Norge.

Forskjellene mellom de ulike aldersgruppene er små.
– Noe overraskende viser undersøkelsen ingen markant forskjell mellom de ulike aldergruppene. Det er nesten like vanlig å surfe i ferien i aldersgruppen 36-45 år som det er i gruppen 18-25 år, sier Nora Ay, Informasjonsansvarlig i SIBA.

På spørsmålet om hvilket produkt man absolutt ikke klarer seg uten i løpet av ferien er svaret helt entydig. Hele 87 prosent av de som deltok svarte at de ikke klarer seg uten sin mobiltelefon, men også kameraet og den bærbare PC`en er vanskelig å klare seg uten.
– Så mange som 27 prosent av de  som deltok i underøkelsen svarte at de ikke kan være uten sin bærbare PC i ferien, sier Nora Ay.

Disse produktene klarer vi oss ikke uten i ferien:
Mobiltelefon: 87%
Kamera: 47%
Laptop: 27%
Nettbrett: 19%
GPS: 10%

Om SIBA
SIBA er en av Nordens ledende detaljehandelsforetak innen husholdningselektronikk.Vi selger kapitalvarer innenfor radio & TV, data & telefoni og hus & hjem til både privatkunder og bedriftskunder. Hovedkontoret til SIBA ligger i Gøteborg, Sverige.Vår forretningside er bygget på at vi, bedre enn noen andre, skal imøtekomme markedets behov av husholdningselektronikk. Målet vårt er å tilby kundene våre den beste kombinasjonen av pris og service.