Nobels Fredssenter

Åpningsfest for klima-utstilling

Pressemelding   •   apr 30, 2019 15:57 CEST

Nobels Fredssenter inviterer hele familien til åpningsfest for sin nye, store klimautstilling på lørdag. Det blir disco i skogen, klimavennlige muffins og konkurranse i det populære søppelsorteringsspillet Waste Invaders.

Nobels Fredssenter inviterer til åpningsfest i sin nye utstilling KlimaLab, Utstillingen handler om klimaet, naturen og oss mennesker, og har vært tilgjengelig for publikum siden 5. april. Lørdag 4. mai blir det et spennende åpningsprogram for hele familien, og byrådsleder Raymond Johansen kommer for å foreta den offisielle åpningen av utstillingen.

Det blir disco med DJ MAMDU i utstillingens egen «skog» og mulighet til å smake på klimavennlige muffins. Barna utfordres til å bli familiens KlimaBoss og ta med seg en utfordring hjem. Kan familien spare strøm, spise mindre kjøtt eller handle mindre klær? Det blir også mulighet til å prøve seg i  søppelsorteringsspillet Waste Invaders. Byrådsleder Raymond Johansen kommer for å foreta den offisielle åpningen. Arrangementet, som begynner kl 13.00 lørdag 4. mai, er gratis og åpent for alle.

Les mer om utstillingen her: https://www.nobelpeacecenter.org/utstillinger/klimalab/

Fakta om Nobels Fredssenter

• et av Norges best besøkte museer med omtrent 250.000 besøkende per år.
  • presenterer historien om Alfred Nobel, og om fredsprisvinnerne og deres arbeid
  • arena for debatt og refleksjon om aktuelle temaer knyttet til krig, fred og konfliktløsning
  • internasjonalt anerkjent for sin satsing på dokumentarfotografiet og interaktive teknologi
  • tilbyr egne opplegg for skoleklasser og tar imot mange hundre skoleklasser i året