Citycon

Årsrapport Sektorgruppen 2012

Pressemelding   •   apr 30, 2013 13:45 CEST

At størrelsen teller i vår bransje er det liten tvil om. Derfor er det ikke utelukkende omsetningsvekst vi har fokusert på i 2012, men også vekst i antall sentre. Det økte forvaltningsvolumet gjennom 2012 styrker konsernets markedsposisjon ytterligere.Vårt nye eierskap representerer dessuten langsiktighet, solid bransjekunnskap og kapital – og ikke minst vilje og lyst til å videreutvikle selskapet. Med disse egenskapene står vi sterkere rustet enn noen gang til å gripe de mange mulighetene vi ser fremfor oss i et spennende marked, sier administrerende direktør i Sektor Eiendomsutvikling AS, Eirik Thrygg.

Sektor Eiendomsutvikling AS er ledende innen forvaltning, utvikling og markedsføring av 32 kjøpesentre i Norge. I samarbeid med våre leietakere skaper vi gode handleopplevelser for våre kunder som igjen skaper merverdier for våre eiere og oppdragsgivere. Den samlede senteromsetningen for 2013 er budsjettert til NOK 20 mrd. og porteføljen har et samlet bruttoareal på ca. 940 000 kvm.