Acer Norge

Acer lanserer ny high-end ultrabook

Pressemelding   •   nov 04, 2011 08:16 CET

Acer har nettopp lansert Aspire S3, som er en tynn og stilfull ultrabook, som med en full funksjonell åpningstid på 1,5 sekunder og en batterilevetid på opptil 50 timer i standby setter helt nye standarder for begrepet ultrabook

I tillegg til en ekstremt hurtig åpningstid og lang batterilevetid er Aspire S3 kun 13 mm tykk, og med en vekt på knapt 1,3 kg gjør det Acers nye ultrabook til en av de absolutt tynneste og letteste på markedet. Kabinettet er utført i en stilfull og minimalistisk design, hvor materialene er aluminium og magnesium.

Årsaken til den ekstremt lange batterilevetiden på opptil 50 timer i standby er Acers nye, miljøvennlige Green Instant On-teknologi, som utstyrer Aspire S3 med to dvaletilstander hvor ”Sleep” vekker ultrabooken til live på bare 1,5 sekunder, mens ventetiden fra ’Deep Sleep’ er 6 sekunder. I tillegg sørger Acer Instant Connect for at ultrabooken kan kobles til internettet på bare 2,5 sekunder.*

Skjermen måler 13,3” (hd-led) og er utstyrt med et Acer Crystal Eye 1.3MP webkamera. Samtidig kan ultrabooken kobles til eksterne enheter via en hdmi-utgang. På lydsiden er Aspire S3 utstyrt med Dolby Theater v4-teknologi, som gir brukeren en realistisk og levende lydopplevelse uten bruk av ekstra høyttalere.

Prosessorkreftene leveres av Intel Core i5 eller i7 og med hensyn til lagring kan det velges mellom 256 SSD og opptil 500 GB Harddisk.

Produktbilder:

Produktblad:

For ytterligere informasjon og testprodukter, kontakt vennligst:

Martin Westergaard, PR-konsulent, Access PR

E-mail: mw@access-pr.dk

Since its founding in 1976, Acer has achieved the goal of breaking the barriers between people and technology. Globally, Acer ranks No. 2 for notebook PCs. A profitable and sustainable Channel Business Model is instrumental to the company's continuing growth, while its multi-brand approach integrates Acer, Gateway, Packard Bell, and eMachines brands in worldwide markets. Acer designs environmentally friendly products and has established a green supply chain through collaboration with suppliers. Acer is proud to be a Worldwide Partner of the Olympic Movement, including supporting the Vancouver 2010 Olympic Winter Games and London 2012 Olympic Games. The Acer Group employs 8,000 people worldwide. Revenues for 2010 reached US$19.9 billion. Visit www.acer-group.com for more information.