Adecco Norge AS

Adecco - Kåringen av Årets unge ledere

Pressemelding   •   sep 01, 2010 15:53 CEST

Adecco Select går inn som samarbeidspartner

Nominering og søk etter Årets unge ledere intensiveres når Adecco Select nå går inn som samarbeidspartner med Assessit AS. Sammen ønsker partene å bygge konseptet til å bli den største og viktigste kåringen av godt, ungt lederskap i Norge.

De beste lederne fra virksomheter i hele landet deltar. Kåringen ble etablert i 2009 av det nordiske selskapet for lederutvikling, Assessit AS. Adecco Select er en del av verdens største bemanningsselskap, Adecco SA, og har i Norge rundt 40 rådgivere med lokal tilhørighet som jobber med rekruttering og utvelgelse av ledere. Adecco Select går nå inn på delt partnerskap i prosjektet.

– Vi hadde med ledere i fjor og ble imponert over vurderingsprosessen. Konseptet er innovativt, spennende og bygger på god metodikk i vurderinger av ledere. Dette ønsker vi å ta del i for å profilere vår kompetanse på feltet, sier Guri Larsen, direktør i Adecco Select.

– Vi er svært glad for å få Adecco Select med som partner. I fellesskap kan vi satse videre og bygge Årets unge ledere til å bli den største og mest anerkjente kåringen for godt lederskap fremover. Adecco Select vil, gjennom sin geografiske dekning og dyktige rådgiverstab, bidra til å øke nomineringen fra distriktene, sier Lars Frydenlund, partner i Assessit.

De nominerte lederne må gjennom grundige, forskningsbaserte vurderinger som er både utfordrende og utviklende for den enkelte. Ole I. Iversen, fagansvarlig ved Assessit, har hovedansvar for kvalitetssikring av vurderingsprosessene av alle kandidater.

Det er lederkompetanse, ikke faglig bakgrunn, som blir vurdert, derfor er det i utgangspunktet like stor sjanse for å bli kåret om man jobber i offentlig eller privat sektor. Blant virksomheter som deltok i fjor var SAS, Statkraft, Tandberg, Tele 2, Hjemmet Mortensen Forlag, BKK, Nord-Trøndelag Elektrisitetsverk (NTE), BDO, Skatteetaten, Helse Bergen, Oljedirektoratet, Gjensidige, Elkjøp, Reitan, Nextgentel og ABB.

Faktabokser:

Årets unge ledere er en kåring gjennomført av Assessit AS og Adecco Select. Partene vil gjennom kåringen sette fokus på godt lederskap og stimulere norske virksomheter til å gjøre det samme. Bedrifter i hele Norge kan nominere sine ledere som da må gjennom grundige, forskningsbaserte vurderinger før en vinner kåres av en hovedjury. Prosessen kan både supplere og utfordre eksisterende interne lederutviklingsprogram.

Assessit AS er et nordisk konsulentselskap som har som visjon å utvikle og utfordre morgendagens ledere. Tjenesteområder omfatter leder- og medarbeiderutvikling, vurderinger, coaching, executive search og rekruttering. Assessit har kontorer i Oslo, Trondheim, Bergen, Stavanger, København, Århus og Stockholm.

Adecco Select ble etablert i 1996 og er merkevaren for Adecco Norges tjenester innen rekruttering og utvelgelse av ledere, spesialister og medarbeidere til faste stillinger. Adecco Select er Norges mest landsdekkende rekrutteringsselskap med kontor i de fleste byer fra Tromsø i Nord til Kristiansand i Sør, og har 40 dedikerte rådgivere.

For ytterligere informasjon ta kontakt med:

Trond Myhrvold, leder for kåringen Årets unge ledere og lederutvikling i Assessit AS, tmy@assessit.no, mobil: 92823049

Guri Larsen, Directør Adecco Select, guri.larsen@adecco.no, mobil: 98204812

Adecco er Norges største bemanningsselskap. Vi er landsdekkende med over 100 avdelinger og kontorer, vi har over 8000 medarbeidere i jobb hver dag. Adecco tilbyr midlertidige og faste stillinger i norsk næringsliv og offentlig sektor.

For hver enkelt jobbsøker, er det viktig å finne den riktige arbeidsplassen. Adecco ønsker å bidra til at matchen mellom bedriften og jobbsøkeren blir optimal.