Adecco Norge AS

Adecco sponser Ungdoms-OL

Pressemelding   •   mai 13, 2014 07:00 CEST

Ungdoms-OL på Lillehammer i 2016 har landet den første nasjonale sponsorkontrakten. Bemanningsselskapet Adecco går inn som offisiell sponsor og leverandør til lekene.

-  Adecco har lang tradisjon som sponsor for idretten, og  dette blir det største og viktigste arrangementet på mange år, så det ville vi naturligvis være med på, sier konsernsjef i Adecco Anders Øwre-Johnsen. – I tillegg synes vi det er flott at det er et arrangement for unge. Veldig mange får sin aller første arbeidserfaring gjennom Adecco, så dette er en viktig målgruppe for oss.

Adecco skal blant annet bidra til bemanningen av organisasjonskomiteen, med HR-kompetanse og bistand inn i frivillighetsprogrammet.  Samarbeidsavtalen med Adecco har en samlet verdi som tilsvarer omtrent den totale sponsorinntekten til det første vinterungdoms-OL som ble arrangert i Innsbruck i 2012.

- Ungdoms-OL er utrolig stolte av å få en aktør som Adecco som sponsor og samarbeidspartner. Adecco beviser at de ønsker å tenke nytt og ungdommelig, og det er akkurat slike innovative partnere vi jakter på. Dette er en meget betydelig avtale for oss økonomisk sett, og vi gleder oss også til å dra nytte av Adeccos brede kompetanse innen bemanning og HR-støtte, sier Tomas Holmestad, administrerende direktør i Ungdoms-OL.

Den 12.februar arrangerer Lillehammer de andre vinterolympiske leker. Lekene varer i ti dager, og foruten sport skal deltakerne også delta i et omfattende kultur- og læringsprogram. Organisasjonskomitéen teller i dag 20 ansatte, men vil vokse til 80 medarbeidere fram mot lekene. I tillegg skal det hentes inn 2500 frivillige.

For mer informasjon:

Anders Øwre-Johnsen, konsernsjef Adecco: 982 04 800

Magne Vikøren, Markeds- og kommunikasjonssjef i Lillehammer 2016:    928 27 108

Adecco er Norges største bemanningsselskap. Vi er landsdekkende og har over 7000 medarbeidere i jobb hver dag. Adecco tilbyr midlertidige og faste stillinger i norsk næringsliv og offentlig sektor.

For hver enkelt jobbsøker, er det viktig å finne den riktige arbeidsplassen. Adecco ønsker å bidra til at matchen mellom bedriften og jobbsøkeren blir optimal.