Pagero - your financial supply chain network

Alea iacta est – nå når alle våre kunder den italienske staten!

Pressemelding   •   mai 20, 2014 14:48 CEST

Fra og med 6. juni 2014 innføres et obligatorisk krav om at samtlige leverandører til stat og kommune skal sende dem e-faktura. Dette omfatter i første omgang 4000 enheter innen den sentrale administrasjonen. Kravet kommer gradvis å utvides til å gjelde samtlige enheter innen stat og kommune fra og med 30. mars 2015.

Alle kundene våre kan allerede nå oppfylle dette lovkravet ettersom vi samarbeider med Sogei, som er det italienske MEFs (Departementet for Økonomi og Finans) helhetsleverandør av IT-tjenester. Samarbeidet innebærer at Pagero er en autorisert leverandør av e-fakturatjenester i Italia. Alle e-fakturaer leveres til mottakeren via Pagero Online og ved hjelp av vår tilleggstjeneste Digital Signatur oppfyller vi de kravene som den italienske staten stiller på sikkerhet og arkivering av elektroniske dokumenter.

“Vi har lenge arbeidet aktivt med interoperabilitet for at våre kunder skal kunne nå så mange forretningspartnere som mulig uansett tjenesteleverandør,” sier Jonas Edlund, CMO & Co-founder, Pagero. “Vi har med tiden opplevd at etterspørselen på e-fakturatjenester fra Mellom- og Sør-Europa har økt markant og det var en soleklar beslutning for oss å investere i det italienske markedet for å kunne hjelpe våre kunder. Det er vår plan innen kort tid å kunne presentere flere samarbeid for en fortsatt ekspansjon i Europa.”

Pagero utvikler, markedsfører og leverer tjenester for å kommunisere digitale forretningsmeldinger, som e-fakturaer, e-ordrer og e-betalinger. Alle tjenester leveres i nettskyen via vårt nettverk Pagero Online. Vi tilbyr skalerbare løsninger for små, mellomstore og store bedrifter og organisasjoner med lokal eller global tilstedeværelse. Våre kunder har tilgang til Nordens raskest voksende forretningsnettverk for enkel, sikker og kostnadseffektiv kommunikasjon med andre bedrifter, uavhenging av forretningssystem. Vi har kontor i Oslo, Gøteborg, Stockholm, Helsingfors og Dublin. Les mer på www.pagero.no