Digitalradio Norge AS

Alle radiostjernene på en radiostasjon

Press Release   •   Sep 17, 2014 09:05 CEST

Torsdag og fredag denne uken kan du høre alle radiostjernene på samme stasjon. Eventkanalen Radio Digital lager sending med alt som kan krype og gå av radiopersonligheter.

- Radio Digital er den mest stjernespekkede radiostasjonen i landet. Vi sender der alle de største profilene i norsk radio oppholder seg, på bransjetreffet Radiodager. Her kommer det folk ramlende inn i studio – og du kan høre dem på en helt annen måte enn til vanlig. Her er de på egen hjemmebane, sier Endre Juel Lundgren som leder sendingene.

Trykk her for å høre sendingene fra Radio Digital

Radio Digital har studio i foajeen på Radiodager, der om lag 300 radiofolk er samlet over to dager. Kjente radiostemmer fra små og store kanaler er på konferansen og vil komme innom studio. NRK-profiler, P4-profiler og Radio Norge-profiler, musikkjournalister, sprudlende morgenverter, rappkjefta søndagspratere, sløye kveldspratere, dokumentarister og lokale radiostjerner. De er der alle sammen.

Nå er det deres tur til å være gjest i studio og Lundgren ser frem til mange unike intervjuer. Radiofolk som aldri jobber sammen kan dumpe ned ved mikrofonen, og gamle historier kan se dagens lys for første gang. Åpen temaliste og lite musikk skaper en dynamikk man sjeldent hører på de etablerte programflatene.

Eventkanal

Radio digital er en eventkanal, som kun eksisterer i to dager. Etableringen av DAB-nett har gjort det mulig å lage kortlivede kanaler. Kanalen distribueres via lokale DAB-nett i Oslo, Akershus, Østfold, Hedmark og Rogaland, og har en rekkevidde på mer enn 2 millioner mennesker. Kanalen sendte også i fjor høst, men da for et mindre publikum.

Hør den også på radiospilleren Radio.no

Lyst til å stille spørsmål i sendingen? Bruk #radiodigital.

Prix Radio

Kanalen sender også direkte fra Prix Radio – som er radiobransjens Oscarfest.

- Vi presenterer ALLE de nominerte med lyd og omtale gjennom dagene. Vi forsterker dette med å supplere med intervjuer med de sterkeste kandidatene, sier Juel Lundgren.

Man kan også høre intervju med HC Andersen og med den norske radioprodusenten Pinell, som er i ferd med å skape en nytt stykke radiohistorie.

Digitalradio Norge AS har som formål å sikre en smidig overgang fra analog til digital radio i Norge. Selskapet driver blant annet Radio.no og radiospilleren Radio.no på internett. Selskapet er eiet av NRK og P4-gruppen.