Thorn Lighting AS

Altis - Flimmerfri sportsbelysning perfekt for arrangementer med HDTV- overføring og ”super - slow motion”

Pressemelding   •   feb 06, 2014 12:25 CET

Nye Altis fra Thorn Lighting er perfekt for belysning av sportsarenaer og er designet med tanke på TV-overføring av sportsarrangementer med HDTV kvalitet. Altis kan levere flimmerfri belysning med jevne bilder ved Tv-overføring selv når avspillingen skjer i svært sakte film. Dette er mulig takket være den avanserte HF-forkoblingen Thorn nå kan tilby med Altis.

Kombinert med sitt høytytende optiske system så møter Altis alle krav til belysning ved HDTV-overføring, både for nasjonale og internasjonale sportsarrangementer.

Altis sitt unike optiske system inneholder en patentert rotasjonssymmetrisk reflektor som er laget av fire sidereflektorer, en deflektor og en bakre reflektor. Dette produserer en unik kombinasjon av lysfordelinger for å levere de beste vertikale belysningsnivåene.

Utmerket varmehåndtering og høye beskyttelsesklasser (glass IK09) sikrer også at belysningen forblir stabil over lang tid.

Altis er beregnet for lyskilder med utmerket fargegjengivelse og høyt lysutbytte. Kvaliteten på lyset som leveres er perfekt for å oppfylle kravene til HDTV-sendinger.

Altis sitt enkle og lette design gjør det enkelt å integrere armaturen i både nye og gamle anlegg. I tillegg er den også enkel å montere og vedlikeholde ved at man kan bytte lyskilden uten bruk av verktøy.

Thorn har siden år 2000 vært en del av Zumtobel-gruppen som designer, produserer og markedsfører energieffektive belysningsløsninger av arkitektonisk, teknisk og funksjonell kvalitet til det profesjonelle markedet.

Zumtobel-gruppens belysningsvaremerker, Thorn og Zumtobel, er ledende i det europeiske markedet for profesjonell belysning