Amadeus

Amadeus tegner langsiktig "full content agreement" med Lufthansa og SWISS

Pressemelding   •   jan 07, 2010 10:08 CET

Amadeus informerer om at de har tegnet en langsiktig "full content agreement" med Lufthansa German Airlines og Swiss International Air Lines. Avtalen, som ble undertegnet før jul, gjelder til utgangen av 2014, og garanterer reisebyråer over hele verden tilgang til Lufthansas og Swiss' totale utbud via Amadeus - uten tilleggsavgifter.
For eventuelle spørsmål, kontakt:
Janchrister Egnefors
CEO Amadeus Scandinavia
E-post: janchrister.egnefors@sca.amadeus.com

Merknad til redaktører:
Amadeus er den foretrukne teknologiske samarbeidspartneren for reiselivsbransjens leverandører, selgere og kjøpere. Selskapets løsninger for distribusjon, IT og salgssteder bidrar til at kundene kan tilpasse seg, vokse og lykkes i en reiselivsbransje i rask endring. Kundegruppene omfatter reiseleverandører (flyselskaper, hoteller, bilutleiefirmaer, jernbaneselskaper, fergeselskaper, cruiseselskaper, forsikringsselskaper og turoperatører), reiseforhandlere (reisebyråer) og reisekjøpere (selskaper og reisende). Løsningene er fordelt på fire løsningskategorier – distribusjon og innhold, salg og e-handel, bedriftsledelse og tjenester og rådgivning.
Amadeus’ gobale distribusjonssystem for reiserelaterte tjenester blir i dag benyttet av over 100 000 reisebyråer over hele verden. Gjennom Amadeus kan reisebyråene foreta bestillinger hos ca 500 flyselskaper, 36 000 bilutleiefirmaer og over 80 000 hoteller. Selskapet har kontorer i 67 land som dekker 219 markeder rundt omkring i verden. Selskapet ble opprettet i 1987 og er eid av WAM Acquisitions, der BC Partners, Cinven, Air France, Iberia og Lufthansa er aksjonærer. Hovedkontoret ligger i Madrid. For nærmere informasjon besøk www.amadeus.com/sca

Komplett pressemelding på engelsk følger vedlagt:

Amadeus signs long-term full content agreement with Lufthansa and SWISS

Madrid, Spain / Frankfurt, Germany, 23 December 2009: Amadeus, Lufthansa German Airlines and Swiss International Air Lines have signed a long-term full content agreement. The agreement, which is valid until the end of 2014, will guarantee travel agents worldwide access to the full range of Lufthansa and SWISS content through Amadeus, with no surcharge.

From 1 March 2010, the full range of Lufthansa and SWISS fares, schedules and inventory made available through the Amadeus system will be the same, and under the same conditions, as that offered through any indirect or direct channel, distribution provider or website.

“We are delighted with this agreement which brings comfort, stability and efficiency to the many thousands of travel agents worldwide who make bookings on Lufthansa and SWISS, two of the world’s leading airlines,” says Philippe Chérèque, Executive Vice President, Commercial, Amadeus.

“This agreement strikes an important balance between delivering distribution efficiency for Lufthansa in a cost effective manner while at the same time maximizing our volumes by ensuring unrestricted access to our content through Amadeus, one of our most significant distribution and IT partners” says Thierry Antinori, Member of the Lufthansa German Airlines Board – Marketing & Sales.

- Ends –
Notes to the editors
More information about Amadeus is available at: www.amadeus.com
More information about Lufthansa is available at: www.lufthansa.com