Angstringen Norge

Angstringen Norge inviterer til åpent kveldsmøte om angst som ressurs på Dromedar Kaffebar i Trondheim 17. november

Pressemelding   •   nov 09, 2010 15:05 CET

Sted: Dromedar Kaffebar, Olav Tryggvasjonsgate 4, Trondheim Tid: Onsdag, 17. november, kl. 18.30 – 20.30 – Gratis entré!

Knut Torbjørn Eggen er en av innlederne som skal fortelle hvordan en negativ følelse kan snus til en positiv drivkraft. Helt siden 1988, da han for første gang opplevde en alvorlig psykisk knekk, har han vært åpen om sine erfaringer med angst. Eggen opplever sin egen angst som en ressurs. I et intervju med TV 2 i januar i år gir han uttrykk for at angst er opphopning av stress over tid, noe vi alle er disponert for.

Nå vil han og deltakere fra Angstringen møte Trondheims borgere og dele sine erfaringer.

Kjell Roar Kaasa , tidligere eliteseriespiller og nå kommentator i TV 2 er kveldens konferansier.

Trondheim kommunale kulturskole sørger for det musikalske innslaget.
Angstringen Norges mål med et slikt åpent møte er å bidra til større åpenhet om angst. Angst som en nyttig og naturlig, men også smertefull del av den psykiske helsen vår.

Angstringen er opptatt av å ta bort sykdomstempelet fra angst og plassere den der den hører hjemme – nemlig i det vanlige menneskelige liv.

I et hvert angstproblem ligger det masse kunnskap om oss selv. Denne kunnskapen kan vi bruke til å finne ut av hvordan vi vil leve livene våre.

En deltaker i en selvhjelpsgruppe i Angstringen sier det slik: ”Angsten forteller meg hvor skoen trykker i livet mitt.”

Om arrangøren:
Angstringen Norge er en stiftelse som har som mål å spre erfaringsbasert kunnskap om angst og selvhjelp basert på et helhetlig menneskesyn. Virksomheten drives på idealistisk basis av mennesker med selvhjelpserfaring. Stiftelsen får midler fra helsedirektoratet.

Kontaktinformasjon for Angstringen Norge:
Manuela Wanneck, daglig leder, mobil 97 50 97 43,
manuela@angstringen.no

Elisabeth S. Jørgensen, styremedlem og organisator, mobil  90 85 43 23 elisabeth@angstringen.no