Norske frisør- og velværebedrifter

Anita Stafne kåret til Årets Frisør 2010

Pressemelding   •   feb 08, 2010 09:02 CET

Frisørbransjen har under stor festivitas kåret årets mest inspirerende frisører, basert på en fotokonkurranse som engasjerer landets dyktigste fagutøvere. Årets Frisør 2010 heter Anita Stafne, og jobber til daglig i Adam og Eva på Hamar.

Finalistene til Årets Frisør er vinnere av Årets Frisør i fire regioner; nord, vest, øst og Oslo/Akershus. I tillegg er det kategoriene Årets Hårstylist, Årets Avant Garde og Årets Lærling. Alle vinnerne har levert arbeider av høy klasse. I juryen satt OBE Daniel Galvin, et av verdens virkelig store frisørnavn, Håkan Lange, svensk suksessfrisør og Marcel Lelienhof, internasjonalt anerkjent fotograf. De kåret følgende vinnere:
Årets Frisør region 1: Catrine Ormark, Goshamei, Tromsø.
Sterk, gjennomtenkt idé. Fine klipper med en internasjonal standard. Elegant og moteriktig. Meget bra gjennomført ”total look”, der detaljer stemmer - også i valg av klær.
Årets Frisør region 2: Irina Jensen, Venkes Hårdesign, Madla.
Tre varierte og godt utførte frisyrer, som er kundevennlige. Farger som gir frisyrene liv. En gjennomtenkt og meget godt stylet serie.
Årets Frisør region 3: Anita Stafne, Adam og Eva, Hamar.
Én perfekt klipp med tre elegante stylinger. Spennende lyssetting og komposisjon. Et veldig godt modellvalg. En flott serie.
Årets Frisør region 4: Birger Løkeng, Adam og Eva, Oslo
Et sterkt uttrykk med en feminin følelse. Frisyrene er godt gjennomarbeidet. Veldig iøynefallende.
Årets Lærling: Sara Natalie Bårdstu, Adam og Eva Bakklandet, Trondheim
Avansert teknisk standard på arbeidet til å være lærling. Dette er ikke det siste det siste vi ser fra denne lærlingen. Vedkommende har en lysende framtid i frisørfaget.
Årets Avant Garde: Kristine Svanem, Nikita Mercursenteret, Trondheim
Vakkert komponert og godt lyssatt, med høy vanskelighetsgrad på fotoarbeidet. En soft helhet som viser et sterkt uttrykk, der energien i frisyrene tas igjen i modellens bevegelser.
Årets Hårstylist: Andrés Kløvstad, Inch II, Oslo
Mappen viser arbeider av internasjonal standard. Måten arbeidene presenteres på, viser en høy profesjonalitet. Stylisten takler alle stiler, fra klassisk til rock’n roll.