Meru Networks

AP110 – Virtual Office Access Point - nytt aksesspunkt for bred og kostnadseffektiv nettverkstilgang

Pressemelding   •   mar 16, 2012 09:10 CET

Introduksjonen av AP110 gir bedrifters ansatte sikker og kryptert tilgang til bedriftens nettverk og ressurser eksternt fra hjemmekontor og lignende. I dag forventer ansatte i mange bedrifter fleksibel tilgang til bedriftens nettverk ikke bare fra hovedkvarteret, men også fra avdelingskontorer, hjemme eller ute på reise. I tillegg bruker de ansatte et bredt utvalg av enheter som bærbare PC, nettbrett og smarttelefoner som alle behøver tilgang.

For å møte denne etterspørselen lanserer Meru Networks nå Access Point AP110 – som er en rimelig og sikker løsning som tilbyr trygg og enkel tilgang til bedriftens nettverk, applikasjoner og ressurser - og gjør kostbare VPN-løsninger overflødige. Løsningen gir en bredere tilgang til nettverket for de ansatte, mens IT-avdelingen kan kontrollere nettverkstilgang til brukerne fra sentralt. AP110 kan støtte opptil ti enheter samtidig og er utviklet for å kreve minimal IT-støtte.

"Det nye Meru AP110 aksesspunktet er ideell for bedrifter med eksterne brukere som trenger tilgang til data, tale og video applikasjoner," sier Ihab Abu-Hakima, administrerende direktør i Meru.

AP110 aksesspunktet integreres sømløst med Meru WLAN kontrollere og Merus management verktøy som muliggjør trådløs tilgang fra hvor som helst for brukerne. Med innebygd TLS-VPN-kryptering i AP110 vil brukerne få en sikker forbindelse tilbake til bedriftens datasenter ressurser. Merus WLAN kontroller gjenkjenner AP110 og styrer det på lik linje med andre aksesspunkter på det interne trådløse nettverk. AP110 har høy ytelse og kan støtte flere brukere med høy båndbredde samtidig og maksimerer produktiviteten for eksterne brukere. AP110 støtter opp til 10 enheter samtidig og er designet for minimal IT-støtte og reduserer dyr IT-overhead for eksterne kontorer.

"Den tradisjonelle definisjonen av datasenteret er i endring. Brukere forventer tilgang fra en rekke enheter, fra en rekke steder utenfor selve bedriften som hjemmekontorer, eksterne kontorer, hoteller og andre steder. Meru er dedikert til å lage en optimal tilkobling og kvalitet på tjenester for disse brukerne og IT-avdelinger som støtter dem,” sier Ihab Abu-Hakima.

Meru Networks utvikler og markedsfører trådløse LAN-infrastrukturløsninger som bruker virtualisering til å levere trådløse tjenester for forretningskritiske tale, video og dataprogrammer. Merus prisbelønnede virtuelle cell arkitektur er et totalt skifte vekk fre typiske hub-basert WLAN tilnærming, og gir ytelse, pålitelighet, sikkerhet og kostnadseffektivitet en tidligere bare fant i kablet nettverk. Meru teknologi brukes av over 2500 organisasjoner i 35 land.

For mer informasjon, besøk www.merunetworks.com