ArenaProjekt

ArenaProjekt vinner Holmenkollen

Pressemelding   •   des 15, 2013 21:51 CET

Det svenske konsulentselskapet ArenaProjekt fortsetter sin fremgang i Norge. Nå kan de tilføye klassiske Holmenkollen på prosjektlisten.

ArenaProjekts adm.dir Sven-Åke Wikers bekrefter oppdraget:

– Jeg ble forespurt av det nyetablerte norske selskapet Concreto om å delta i deres team, og vi vant oppdraget i konkurranse med de store, etablerte konsulentselskapene. Det synes vi er morsomt og inspirerende!

Holmenkollen skianlegg, som eies av Oslo kommune, har etterhvert blitt nokså komplisert å drifte, som følge av stadige utvidelser og integrering av mer teknologi. Dagens driftsmodeller kan ikke videreføres og eieren må se på nye muligheter for å organisere driften.

– Dette handler ikke om å prosjektering og ombygging, men å analysere og anbefale hensiktmessige forretningskonsepter for drift. Eieren legger stor vekt på at konseptene skal sikre immatrielle verdier knyttet til anleggets status som internasjonalt kjent og attraktivt idrettsanlegg og Norges mest besøkte turistmål, sier Sven-Åke Wikers.

Det norsk-svenske samarbeidsprosjektet er iverksatt og skal ferdigstilles med rapport til Oslo kommune i mars 2014.

Fakta Holmenkollen:

Skianleggene i Holmenkollen er kjent over hele verden, og er Norges nasjonalanlegg for både nordiske grener og skiskyting. Holmenkollen, med skimuséet og hoppbakken, har i flere år vært Norges mest besøkte turistattraksjon med over 1 million

Om ArenaProjekt:

ArenaProjekt, etablert i 2004, er spesialister på sporstarkitektur og på konseptutvikling av arenaer. Virksomheten ledes av Sven-Åke Wikers. ArenaProjekt har vært involvert i over 50 svenske og internasjonale anlegg, herunder arenautredninger for Oslo kommunes søknad om OL i 2022.