Finnair Norge

Asia og Business Class øker for Finnair fra Norge

Pressemelding   •   feb 09, 2011 10:06 CET

Syv av Finnairs ni destinasjoner i Asia økte fra Norge i løpet av fjoråret. Det viser aktuell statistikk for 2010. Finnairs Norgessjef Kenneth Gillberg sier:
– Vi har styrket vår stilling på det norske Asia-markedet. Økningene har overtruffet våre forventninger. Nagoya har økt mest med +47%, Delhi +32%, Tokyo +23%, Shanghai +17%, Seoul +17%, Hongkong +15 prosent og Peking +9%. Kenneth Gillberg sier at oppgangen kan forklares med at Finnair tilbyr den korteste og raskeste veien mellom Norge og Asia, i kombinasjon med den smidigste rutetabellen:
– Vi må også legge til at våre kunder i større omfang har valgt å reise på Business Class - pluss 20% - og i Economy flex +45%. Ifølge Kenneth Gillberg ser inneværende år positivt ut:
– Den 30 mai starter vi opp Singapore med daglige nonstop-flyvninger fra Helsinki, og fra 15. juni blir det tolv fly per uke til Hongkong, derav fem doble daglige flyvninger!

Finnair lanserer nye nettsider for de miljøbevisste
Finnair lanserer helt nye nettsider for virksomhetsansvar. De nye sidene viser hvordan et flyselskap kan handle ansvarsfullt i samfunnet, og hvilke tiltak og beslutninger en passasjer kan gjøre for å reise ansvarsfullt og redusere de resulterende utslippene. – Finnair vil være førstevalget for kvalitets- og miljøbevisste reisende”, sier Kati Ihamäki, Vice President, Sustainable Development i Finnair.Finnair arbeider bevisst med å redusere selskapets miljøpåvirkning og utslipp. Fra 1999 til 2009 ble CO2-utslippene per flysete redusert med 22 prosent. De totale utslippene per flysete skal reduseres med 41 prosent i perioden 1999 til 2017. Finnair flyr med en av verdens mest moderne flyparker. Gjennomsnittsalderen er under syv år, og for langdistanseflyparken, under fire år. Finnair flyr den raskeste veien mellom Asia og Europa via Helsinki, hvilket betyr at drivstofforbruket, antall kilometer i luften og utslippene som reisen forårsaker, alle er de laveste som er mulig.

Finnair er et av verdens mest innovative selskaper
Flynettstedet airlinetrends.com har rangert Finnair som et av året 2011s mest innovative flyselskaper. Nettstedet har fremhevet 11 flyselskaper som hele bransjen bør holde et øye med i år. Dette for å lære mer om dem, og bli inspirert av dem. Jeg vil lese mer om dette>>

Finnair og Jetstar til New Zealand og Australia
Finnair har innledet et samarbeid med det australske flyselskapet Jetstar som gir oss vesentlig flere forbindelser til Australia og New Zealand via Osaka, Tokyo og Bangkok, og fra 30. mai via Singapore. Selskapet eies av Finnairs partner i Oneworld - Qantas. Jeg vil vite mer om Jetstar>>