Aspiro ASA

Aspiro inngår strategisk samarbeid med mBlox

Pressemelding   •   des 10, 2009 08:58 CET

Aspiro Mobile Solutions har inngått en strategisk partnerskapsavtale med mBlox. De to selskapenes størrelse og ekspertise innenfor Mobile Solutions medfører økt felles konkurransekraft i Nordeuropa.

mBlox er verdens største mobile transaksjonsnettverk og lar bedrifter levere og fakturere for mobile tjenester og innhold over hele verden. Via sitt globale nettverk hjelper mBlox selskaper å kommunisere med mobilabonnementer fra mer enn 600 operatører i 180 land, flere millioner ganger per dag.

- Det at en global markedsleder som mBlox velger Aspiro som partner er et kvalitetstegn for vårt forretningsområde Mobile Solutions. Avtalen vil også å bidra til fortsatt vekst framover og vi ser på hvordan vi kan jobbe enda mer strategisk sammen med mBlox for å øke vår omsetting og totale konkurransekraft, sier Gunnar Sellæg, administrerende direktør i Aspiro.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Kristin Breivik Eldnes
IR- og informasjonssjef
Tlf: +47 908 07 389
kristin.eldnes@aspiro.com

Erling Paulsen
Sjef for Mobile Solutions
erling.paulsen@aspiro.com

Om Aspiro
Aspiro er markedsleder innenfor mobil underholdning i Nord-Europa. Med Aspiros tjenester kan forbrukerne blant annet se på TV, lytte til musikk og spille spill på mobiltelefonen. Aspiros datterselskap Rubberduck har en verdensledende løsning for mobil-TV. Aspiro er også en av Nordens ledende aktører innenfor mobil markedsføring og mobilløsninger til bedriftsmarkedet. Tjenestene leveres til selskap som Telenor, TeliaSonera, Tele2, 3, NRK, BBC og Fox Movies. Aspiro ble grunnlagt i 1998 og er et smallcapselskap notert på Nasdaw OMX Nordiske Børs i Stockholm. I 2008 omsatte selskapet for 426 MSEK. All operativ virksomhet ledes fra Oslo hvor de fleste av selskapets toppledere og mer enn halvparten av de totalt 140 medarbeiderne er lokalisert. Aspiro har kontorer i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Estland, Latvia, Litauen og USA.