Aspiro ASA

Aspiro leverer billing- og gateway for Sanoma

Pressemelding   •   des 11, 2009 09:19 CET

Aspiro Mobile Solutions har signert en avtale med den europeiske mediegruppen Sanoma for å håndtere billing- og gatewaytjenester i Finland. Avtalen er første trinn i et bredere samarbeid mellom Aspiro og Sanoma innenfor mobilløsninger og –tjenester.
Sanoma-gruppen omsatte i 2008 for 3 030 millioner Euro og har cirka 20 000 ansatte. Den voksende europeiske mediegruppen har aktiviteter i 20 land og er markedsleder i åtte. I Finland har gruppen en unik posisjon med en ledende multimedieportefølje og de fokuserer på internasjonal vekst innenfor magasiner, utdanningsmaterial, digital business og pressedistribusjon.

Avtalen innebærer at Aspiro Mobile Solutions håndterer billing- og gateway tjenester for alle sms-aktiviteter innenfor markedsføring, bestillinger og annen mobil business, til å begynne med via deres kortnummer 18577 og videre med øvrige kortnummer og business.

- Vi regner Aspiro som den ledende leverandøren av Mobile Solutions og velger dem fordi de leverer et bredt spekter muligheter til å forbedre vår mobile markedsføring. I tillegg er det fleksibelt og raskt å arbeide med dem, sier Heidi Ioannidou, Direct Marketing Director i Sanoma Magazines Finland.

- Avtalen styrker vår posisjon som ledende gatewayleverandør i Norden og vi er glade over å kunne legge en ledende mediegruppe som Sanoma til vår kundeliste. Avtalen bidrar også til omsettingsvekst for Mobile Solutions, sier Gunnar Sellæg, administrerende direktør i Aspiro.
For mer informasjon, vennligst kontakt:

Kristin Breivik Eldnes
IR- og informasjonssjef
Tlf: +47 908 07 389
kristin.eldnes@aspiro.com

Erling Paulsen
Sjef for Mobile Solutions
erling.paulsen@aspiro.com
Om Aspiro
Aspiro er markedsleder innenfor mobil underholdning i Nord-Europa. Med Aspiros tjenester kan forbrukerne blant annet se på TV, lytte til musikk og spille spill på mobiltelefonen. Aspiros datterselskap Rubberduck har en verdensledende løsning for mobil-TV. Aspiro er også en av Nordens ledende aktører innenfor mobil markedsføring og mobilløsninger til bedriftsmarkedet. Tjenestene leveres til selskap som Telenor, TeliaSonera, Tele2, 3, NRK, BBC og Fox Movies. Aspiro ble grunnlagt i 1998 og er et smallcapselskap notert på Nasdaq OMX Nordiske Børs i Stockholm. I 2008 omsatte selskapet for 426 MSEK. All operativ virksomhet ledes fra Oslo hvor de fleste av selskapets toppledere og mer enn halvparten av de totalt 140 medarbeiderne er lokalisert. Aspiro har kontorer i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Estland, Latvia, Litauen og USA.