EDB Business Partner ASA

AstraZeneca inngår rammeavtale med EDB

Pressemelding   •   des 15, 2009 09:47 CET

AstraZeneca AB i Sverige har inngått en rammeavtale med EDB som innebærer at EDB blir en av selskapets utvalgte leverandører innenfor IT-tjenesteområdet. AstraZeneca har valgt å konsolidere antall leverandører med rammeavtaler.

EDBs datterselskap Guide Konsult har tidligere hatt en tilsvarende avtale som nå vil gjelde for hele EDB.

Den nye rammeavtalen innebærer at AstraZeneca får tillgang till hele EDBs globale tjensteportefølje.

"Vi er svært glade for den fornyede tilliten fra AstraZeneca. Utvidelsen av samarbeidet dokumenterer at EDBs tjenestetilbud støtter opp under de behov AstraZeneca har i forhold til sin virksomhet. Avtalen åpner også for at vi nå kan levere flere ulike typer tjenester enn vi har gjort tidligere, sier Johnny Rindahl, konserndirektør for applikasjonstjenester i EDB.

EDBs tjenesteportefølje er godt tilpasset de behov AstraZeneca har knyttet til selskapets strategier på IT-siden.

EDBs tjenestetilbud inkluderer blant annet bransjeløsninger, driftstjenester og konsulenttjenester. Konsulentvirksomheten omfatter tjenester innenfor områder som applikasjonsforvaltning, business intelligence, prosjektledelse, systemutvikling, systemintegrasjon og virksomhetsutvikling.

Kontakter:
Johnny Rindahl, konserndirektør applikasjonstjenester, tel: +47 982 24 977
Geir Remman, konserndirektør kommunikasjon, EDB, tel: +47 970 55 017

Om EDB
EDB Business Partner er et av Nordens ledende IT-konsern. Selskapet
tilbyr løsninger som dekker hele bredden av virksomhetskritiske
IT-tjenester. EDB skal være en sterk og nær partner som med dyp
bransjekunnskap og internasjonal slagkraft hjelper sine kunder å ta
ut det fulle potensialet i IT. Selskapet er representert i 13 land,
har 6 000 ansatte og en årlig omsetning på omkring NOK 7.5
milliarder. EDB Business Partner er notert på Oslo Børs. http://www.edb.com">www.edb.com

Source: Millistream / Hug