Atlas Copco Norge

Atlas Copco er utnevnt til en av de beste globale nytenkerne

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2011 20:13 CET

18. november 2011, Stockholm i Sverige: Atlas Copco står nå på listen over verdens 100 mest nytenkende selskaper som er utarbeidet av selskapet for global informasjon, Thomson Reuters.

Listen over verdens 100 mest nytenkende selskaper er basert på en undersøkelse av de intellektuelle eierrettighetene til selskaper og organisasjoner som har hatt 100 patenter eller mer godkjent de tre siste årene. De mest nytenkende selskapene ble valgt basert på suksessen til deres patenter, patentenes globale omfang og viktigst av alt, påvirkningen disse patentene har hatt på nytenkningen i andre selskap.

"Nytenkning er kjernen av det Atlas Copco gjør, fordi vi vet at det alltid finnes en bedre måte. Vi kommer til å fortsette å arbeide hardt for å holde dette fokuset og nå våre fremtidige mål for å øke produktiviteten for våre kunder, energieffektiviteten og veksten," sier Ronnie Leten, administrerende direktør i Atlas Copco-gruppen.

Atlas Copco kom også tidligere i år på listen over verdens mest nytenkende selskaper, som ble publisert av Forbes og the Wall Street Journal. Hvis du vil lese mer om Thomson Reuters-listen, se www.top100innovators.com

Atlas Copco er et industrikonsern med en verdensledende posisjon innenfor kompressorer, ekspandere og luftbehandlingssystemer, anleggs- og gruveutstyr, elektriske verktøy samt monteringssystemer. Konsernet leverer bærekraftige løsninger som øker kundenes produktivitet ved hjelp av nyskapende produkter og tjenester. Selskapet, som ble grunnlagt i 1873, har hovedkontor i Stockholm og driver virksomhet i mer enn 170 land. I 2010 hadde Atlas Copco 33 000 ansatte og en omsetning på 70 milliarder svenske kroner (7,3 milliarder euro).