Nyhetstips

Avgrensningsbrønnen Ravn – 3 i dansk sektor av Nordsjøen bekrefter funn av olje

Pressemelding   •   des 17, 2009 17:12 CET

Bayerngas Norge er, gjennom det heleide datterselskapet Bayerngas Petroleum Danmark as, rettighetshaver i Lisens 5/06 i Danmark. Operatøren for lisensen, Wintershall Nordzee B.V. har nå fullført boringen av avgrensningsbrønnen Ravn-3 (5504-2) i den vestligste delen av dansk sokkel.
Ravn-3 er en avviksboret brønn til en total vertikal dybde på 4469 meter i Trias alder. Brønnen påviste hydrokarboner i sandsteinslag i øvre Jura. Produksjonstesten påviste olje.
Ravn-3 ble påbegynt 15. september 2009 med boreriggen Noble George Sauvageau. Brønnen er nå midlertidig forlatt.

For mer informasjon vennligst kontakt:
Arne Westeng
Managing Director
Telephone (+47) 22 52 99 02/ (+47) 40 44 91 02

Bayerngas Norge AS er et uavhengig olje- og gasselskap med formål å utvinne olje- og gassforekomster i Nordsjøen og Norskehavet, med særlig fokus på å utvikle lønnsomme gassprospekter. Bayerngas Norge AS startet sin virksomhet i 2006 og har nå 55 ansatte. Bayerngas Norge AS er eiet av Bayerngas (53,7%, Stadtwerke München (31,3%), Swissgas (10%) og TIGAS-Erdgas Tirol (5%). Bayerngas Denmark er et 100% eiet datterselskap av Bayerngas Norge AS.