Høyskolen Kristiania

Bachelor til Bergen og Trondheim

Pressemelding   •   feb 03, 2014 16:43 CET

Fra og med høsten 2014 tilbyr Norges Kreative Høyskole bachelorutdanning også ved skolene i Bergen og Trondheim.

- Det er med stor glede vi kan fortelle at vi allerede fra høsten kan tilby bachelor i Kreativ markedskommunikasjon og Journalistikk ved NKH i Bergen og Trondheim, forteller dekan Tine Widerøe ved Norges Kreative Høyskole.

Markedet etterspør
- Etter at vi begynte å tilby høyskolestudier har vi sett stor interesse for disse, og det er svært positivt at vi allerede fra høsten kan tilby bachelorstudier ved alle skolene våre, i tråd med det markedet etterspør. Tilbakemeldingene fra studentene våre gjennom flere år viser at de ønsker bachelorutdanninger, og en stor andel av studentene våre har reist til utlandet for å studere videre etter fagskoleutdanningen, nettopp for å få bachelor. Nå kan vi selv tilby denne muligheten innen disse fagområdene, ved alle NKHs skoler.

- Vi er stolte over å ha hele tretten fagskole- og fire bachelorstudier i vår studieportefølje høsten 2014, sier dekan Tine Widerøe ved Norges Kreative Høyskole.

Fakta om Høyskolen Campus Kristiania

• Høyskolen Campus Kristiania består av fakultetene Markedshøyskolen, Norges Kreative Høyskole, Norges Helsehøyskole og virksomheten NKS Nettstudier.
    • Markedshøyskolen tilbyr 7 bachelorstudier og ett masterstudium og har ca. 1.600 studenter.
    • Norges Kreative Fagskole tilbyr 11 fagskoletilbud og to bachlorstudier i Oslo, Bergen og Trondheim samt har ca 1.700 studenter
    • Norges Helsehøyskole tilbyr 5 bachelorstudier, ett masterstudium i samarbeid med Leeds Metropolitan University og har ca 500 studenter.
    • NKS Nettstudier ble etablert i 1914 som Norsk Korrespondanseskole, og har i løpet av nesten 100 år utdannet over tre millioner nordmenn. I dag tilbyr NKS 18 studieprogram samt enkelte kurs via nett og har ca 4.300 studenter.
    • Aktiv Læring AS tilbyr kurs innen arbeidsmarkedsopplæring til arbeidssøkende tilknyttet NAV. Målsetningen er å hjelpe kursdeltakere ut i arbeid gjennom ulike fagkurs, som også vektlegger opplæring i jobbsøking.
    • Education Link - Studier i Utlandet AS tilbyr studentene ved Norges Kreative Fagskole en internasjonal bachelorgrad ved et av NKFs samarbeidsuniversiteter. Education Link samarebdir med 30 universiteter og colleger i 6 ulike land.