Tylø AS

Badstubad forynger huden

Pressemelding   •   okt 31, 2016 11:03 CET

Francesca Fusco er en hudlege i New York, og hun er godt kjent for sine effektive og hudforyngelse behandlinger som verken involverer nåler eller skalpeller. I et intervju med Allure Magazine, tilbyr hun tips om hvordan du kan optimalisere din hudpleierutine ved hjelp av damp.

- Det er som å få en ansiktsbehandling, men for hele kroppen, sier hun. 15 minutter i damp renser porene, øker genomsvettnignen og hjelper rense kroppen for giftstoffer.

Regelmessig brukt tid i damprommet har en markert effekt på hudens vitalitet og friskhet og også den aller tynnslitte og gråe vinterhuden blir frisk og rosenrød etter en stund i varmen. Varmen øker også produksjonen i huden, noe som gir en foryngende effekt.

- Start med å skrubbe kroppen med en peeling i dusjen, sier Fusco. Bad deretter i ca 15 minutter, og deretter ta en dusj og skrubb kroppen din igjen.

Dermed blir huden revitalisert og du blir kvitt lag av gamle døde hudceller som ellers kan bidra til at huden ser sliten og livløs ut. Fusco understreker også viktigheten av få etterfuktet kroppen, både innvendig og utvendig.

- Drikk mye og bruke fuktighetskrem før huden blir tørr. Kompleter gjerne med en god badeolje for maksimal effekt, sier hun.

Hvis du ønsker å se klare forbedringer i hudkvaliteten, er det viktig å være konsekvent, ved å ta dampbadstu regelmessig. En enkelt dampbadstu gir de fleste en midlertidig effekt, men om du gjør dampbadstu til en del av ditt daglige hudpleieritual, vil du raskere se positive resultater.

Varme og vann er grunnlaget for alt liv - det samme gjelder for virksomheten hos oss på Tylø. Vi har siden begynnelsen av 1950-tallet utviklet, produsert og markedsført kvalitetsprodukter som fremmer avkobling, nytelse og ekte badeglede.
For at vi alltid skal være helt sikre på å kunne levere et kvalitetsprodukt som kundene våre setter pris på, produserer vi både detaljene og setter sammen helheten under vårt eget tak. Et Tylø-produkt er med andre ord et sikkert valg når du vil nyte varme eller vann fullt ut, eller en kombinasjon av begge deler.Tylø Professional er en ny divisjon som spesialiserer seg på det voksende proffmarkedet