RiksTV AS

Barne-app rett til topps

Pressemelding   •   sep 04, 2014 12:14 CEST

TV-distributøren RiksTV lanserte tirsdag appen RiksTV Junior for norske barn. Appen -  med innhold og brukervennlighet tilpasset barn – gikk rett til topps på App Stores liste over de mest nedlastede gratistjenestene det første døgnet.

-  Nesten 3500 nedlastinger på undersnaue 48 timer var i overkant av hva vi hadde håpet på, men tilbakemeldingene vi samtidig har fått viser at dette har falt i god jord hos brukerne, sier markedsdirektør Bernt A. Andersen i RiksTV.

RiksTV Junior vil fra starten av bestå av tjenesten Barnas SF Favoritter, fra den kjente film og serieprodusenten SF. Innholdet kan i første omgang sees på iPad, men vil etter hvert også bli tilgjengelig rett på TV-en i stua eller på barnerommet.

RiksTV Junior er inkludert i tv-distributørens hovedprodukt, RiksPakken. I appen får barna tilgang til alt fra Astrid Lindgrens legendariske helter til Brannmann Sam, Postmann Pat, Peppa Gris, Kaptein Sabeltann, Elias, Verdens beste SFO og de andre nye barneseriene fra Barnas SF Favoritter.

- Vi er igjen i førersetet når det gjelder etablering av tjenester. For første gang i Norge får barna en egen «TV-kanal» med reklamefritt, helt ufarlig, tilpasset innhold -  der de selv kan bruke iPaden for å finne det de ønsker å se. Alt er selvforklarende og enkelt uten forstyrrende tekster, sier Christian Birkeland, administrerende direktør i RiksTV.

- Dette er det første produktet vi lanserer for iPad, og nettbrett vil i fremtiden være en viktig plattform for oss i RiksTV. Dette er bare en liten begynnelse på hva vi kan vente oss utover høsten og vinteren. Vi vil i tiden som kommer lansere flere tjenester både rett på TV-en og på iPad som hittil ikke er lansert i Norge, sier Christian Birkeland.

Bildetekst: Nå kan barna se sine favorittserier i en egen app på iPad. RiksTV Junior gikk rett til topps på App Stores liste over gratisnedlstinger.

Om RiksTV

RiksTV er Norges eneste TV-distributør som gir deg digital-TV og HDTV via antenne og internett.

Vi tilbyr digital-TV i det digitale bakkenettet, som 98 prosent av husstandene og ca. 90 prosent av fritidsboligene i vårt langstrakte land kan få inn med vanlig TV-antenne.

Kapasiteten i det digitale bakkenettet disponeres av NRK og RiksTV. NRKs TV- og radiokanaler er fritt tilgjengelig i det digitale bakkenettet, mens alle øvrige kanaler og innhold er en del av RiksTVs tilbud. RiksPakken er vår største og mest populære kanalpakke.