Ving Norge AS

Barnefrie designhotell – den nye reisetrenden blant unge voksne

Pressemelding   •   nov 21, 2011 08:00 CET

Mange tror at hotell for voksne kun er et konsept som tiltrekker den eldre skare. En undersøkelse Ving nylig har foretatt blant ferierende fra de største norske flyplassene, viser nå en ny trend. Over 30 % i alderen 18 til 29 år velger nå voksenhotell når de skal på ferie. Norsk ungdom ønsker i stadig større grad å feriere på barnefrie designhotell, de vet hva de vil ha, og er villige til å betale for det. Stadig flere kjærestepar og vennegjenger finner veien til våre voksenhotell Sunprime Resorts. Dette er gjester som har vokst fra ungdomshotellene, og som ønsker seg et alternativ til de tradisjonelle familiehotellene.

For å imøtekomme denne økende trenden har Ving nå valgt å lansere fem nye Sunprime Resorts innen sommersesongen 2012.

- Vi lanserer også nå tre nye voksenkonsept; SunSelect, SunComfort og TopSelection. SunComfort er gode og prisgunstige voksenhotell, SunComfort er en litt dyrere prisklasse. Dersom du virkelig ønsker å omgi deg med luksuriøse omgivelser har vi kategorien TopSelection sier Christian Grønli, administrerende direktør i Ving.

Bergen i ledelsen for den nye trenden
Det viser seg at bergensk ungdom er de som er villige til å betale mest for å få et barnefritt og eksklusivt hotell, etterfulgt av Torp og Oslo. Unge voksne fra Stavanger er de som i undersøkelsen viser seg å være mest tilbakeholdne.

- I utgangspunktet er Sunprime Resorts skreddersydd til skandinaver i alderen 30+, men vi ønsker selvfølgelig også de yngre velkommen, og synes det er hyggelig at de har funnet veien til våre Sunprime Resorts avslutter Grønli.

Innen sommeren 2012 vil Ving ha 10 Sunprime Resorts fordelt på 7 feriedestinasjoner. Sunprime Resorts er Vings eget hotellkonsept som er skreddersydd for voksne som reiser uten barn og som vil skjemme seg bort med spa-behandlinger, smakfull mat og gode viner i hotellets barer og restauranter. Sunprimes arkitekter og interiørkonsulenter har designet rom og suiter som innbyr til inspirasjon og avkobling med behagelige senger og sjenerøse balkonger. Treningsrom med SATS-utdannede instruktører, spa, direkte transfer til og fra flyplassen i tillegg til innsjekking på flyet med Easy Travel er bare noe av det hotellene kan lokke med. Og om det ikke er nok, finner du ofte også både golfbaner og tennisbaner i nærheten. Sunprime Resorts har aldersgrense 16 år.