Hipp Økologiske Barnemat

Barnemat nå tilgjengelig på apotek

Pressemelding   •   nov 16, 2011 13:51 CET

Fra og med denne uken er HiPP økologisk barnemat tilgjengelig i norske apotek, som første og eneste barnematprodusent. Boots Apotek er først ut.

- Småbarnsforeldre er en veldig viktig kundegruppe for oss og vi ønsker å tilby dem et bredt sortiment med trygge og gode produkter. Når kunder kommer for å handle sårsalve, nesedråper og kanskje også skal hente ut en resept, kan det være veldig praktisk å få med seg barnets middagsmåltid samtidig. Vi legger vekt på høy kvalitet og våre barnematprodukter er også godt egnet for barn med ulike matallergier, sier administrerende direktør i Boots Norge, Elisabeth Hunter.

150 Boots apotek

I første omgang vil HiPP ha åtte ulike produkter tilgjengelig på 110 av 149 Boots apotek i Norge. På sikt ønsker HiPP å være tilgjengelig også i flere apotek-kjeder.

- Dette er noe vi har jobbet for en stund. I flere andre land ser det annerledes ut, der er HiPP like store på apotek som i butikk. Vi er veldig glade for at vi endelig kan selge vår økologiske barnemat på apotek i Norge også, og vi tror dette vil bli sett på som positivt for småbarnsforeldre at vi kommer med et unikt sortiment, sier Stine Nygård Sjølie, produktansvarlig i Arvid Nordquist.

Sortiment tilpasset apotek

HiPP tilbyr et eget sortiment for apotek som inneholder produkter med få råvarer. Eksempler er grønnsaks-, frukt-, kjøtt- og kyllingpureer. Størrelsen på middagsglassene er 80 gram.

- Når maten inneholder færre ingredienser er det lettere for foreldre å tilsette egen mat som resten av familien spiser. I tillegg er det enklere å introdusere fast føde for barn når man bruker renere smaker. På den måten er det også lettere å oppdage intoleranser og allergier, sier Nygård Sjølie.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Stine Nygård Sjølie, produktansvarlig i Arvid Nordquist
Telefon: 411 44 029, e-post: Stine.Sjolie@arvidnordquist.no
www.hipp.no

Vibeke Hoff Nordbye, kommunikasjonssjef i Boots Norge Telefon: 91367660

Økologisk filosofi

Økologisk tankegang og høy kvalitet er selve basisen for HiPP. Mer enn 6000 bønder dyrker frukt og grønnsaker for barnematprodusenten. Før en bonde kan levere grønnsaker til HiPP må jorden han dyrker i testes i 3 år. Hvert eneste glass testes 260 ganger før det blir satt i butikkhyllene. For HiPP er den helhetlige tilnærmingen viktig. Det betyr at ikke bare produktene, men også produksjonen er helt avgjørende i HiPPs økologiske filosofi.