Nyhetstips

Bayerngas Norge tildelt seks lisenser i TFO 09

Pressemelding   •   jan 20, 2010 09:21 CET

(Oslo, 19. januar 2010) Bayerngas Norge er tildelt seks lisenser i TFO-runden 2009 på den norske kontinentalsokkelen. Tildelingen markerer en viktig milepæl for selskapet, som har store ambisjoner for videre vekst.

- Tildelingen av lisensene er strategisk viktig for oss, og markerer en milepæl for selskapets arbeid med å styrke vår posisjon på den norske kontinentalsokkelen, sier Arne Westeng, administrerende direktør i Bayerngas Norge.

Bayerngas Norge har hatt en sterk vekst og utvikling siden oppstarten i 2006, og har til hensikt å vokse videre. De seks tildelte lisensene passer meget godt inn i Bayerngas Norges øvrige portefølje.

Bayerngas Norge har aktiviteter i Norge, Danmark og Storbritannia, med totalt 38 lisenser. I Norge er Bayerngas for tiden deltager i ett felt i produksjon og tre feltutbygginger.

- Med et budsjett for leting- og avgrensningsaktiviteter på ca 1,0 milliard kroner har selskapet lagt et spennende program for 2010, med deltagelse i boring av opp mot 10 brønner. I inneværende år vil fokus være på sterk organisk vekst, sier Westeng.

Bayerngas Norge har gjennom oppkjøpet av den norske delen av PA Resources i slutten av 2008 og Genesis Petroleum plc i september 2009, bygget opp en solid kompetansebase. Selskapet vil fortsette sin aktive deltakelse i fremtidige konsesjonsrunder og konkurrere om attraktive andeler.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Arne Westeng, adm. dir.
Tlf: (+47) 40 44 91 02

Bayerngas Norge AS is an independent oil and gas company intending to exploit the natural gas and oil opportunities across the North Sea and Norwegian Sea - with primary focus on developing a profitable gas portfolio. Bayerngas Norge AS has been operating since 2006, and has 42 employees. Bayerngas Norge is owned by Bayerngas (53,7%), Stadtwerke München (31,3%), Swissgas(10%) and TIGAS-Erdgas
Tirol (5%). Bayerngas Denmark is a fully owned subsidiary of Bayerngas Norge.

[HUG#1375029]

Engelsk pressemelding: http://http://hugin.info/139015/R/1375029/337227">http://hugin.info/139015/R/1375029/337227doc