BB Bank ASA

BB Bank ASA hever innskuddsrenten til 2,15 % (effektiv 2,17%)

Pressemelding   •   aug 31, 2017 07:03 CEST

BB Bank ASA har besluttet å heve innskuddsrenten på bankens sparekonto til 2,15 prosent (effektiv rente 2,17 prosent). BB Bank ASA har månedlig kapitalisering av renter, noe som gir en høyere effektiv rente grunnet en renters rente effekt.

Hevingen på 0,1 prosent skjer umiddelbart for nye kunder og gjelder uansett innskuddsbeløp. Endringen gjelder for eksisterende kunder fra og med i morgen 1. september 2017 .

"Vi gjør dette etter en vurdering av markedssituasjonen og har til hensikt å være konkurransedyktig med vår sparekonto.", sier administrerende direktør Espen Johannesen.

BB Bank ASA er en moderne bank som tilbyr forbrukslån, kredittkort og høyrentekonto til privatmarkedet. BB Bank ble etablert i 1984 og ble i 2017 omgjort fra finansieringsselskap til bank. Banken er medlem av Bankenes Sikringsfond, noe som innebærer at alle bankinnskudd inntil to millioner kroner er dekket av innskuddsgarantien fra sikringsfondet. BB Bank ASA er et heleid datterselskap av svenske TF Bank Ab, som er notert på Nasdaq OMX i Stockholm.