BBC Worldwide

BBC Lifestyle lanserer gratisapplikasjon med raske matoppskrifter

Pressemelding   •   feb 24, 2011 16:51 CET

(Oslo, 24. februar) BBC Lifestyle lanserer nå et utvalg av sine beste ”raske” oppskrifter i en ny bite-sized ”app” for sine norske seere. Applikasjonen er gratis og tilbyr mer enn 60 oppskrifter, som alle tilberedes på 30 minutter eller mindre.

Alle som laster ned denne applikasjonen fra iTunes kan søke etter oppskrifter sortert etter rett, fra det internasjonale kjøkken eller etter ingrediens, også inkludert vegetar retter. Applikasjonen tilbyr også en shoppingliste som lar deg se ingredienser etter ”hyllerad”, noe som effektiviserer shoppingen ytterligere. Alle oppskrifter kan også søkes opp ut fra tilberedningstid fra 10 til 30 minutter.

Oppskriftene har blitt trippeltestet for å sikre et best mulig resultat. De inneholder ernæringsinformasjon per porsjon for kalorier, karbohydrater, fettinnhold, fiber, sukker og salt.

Avhengig av hva du foretrekker kan du velge oppskrift ut fra enten et metrisk- eller imperialskmålesystem. Du kan også lagre oppskriftene i dine favoritter og sende disse videre til venner.

Benvon Crumpler , VP Marketing i BBC Worldwide Channels, forteller:
− Uansett om du er en mesterkokk eller nybegynner er denne smakfulle gratisapplikasjonen noe for deg. Den inneholder et stort utvalg av utsøkte retter som for eksempel Quick Lamb Biryani, lettere retter som Parmesan Spring Chicken og lette puddinger som hvit sjokolade- og bærpudding.
− Du kan også friske opp noen kjappe kokketeknikker med filmene som inneholder enkle guider til å teste kokkeutfordringer som for eksempel hvordan man best kan tilberede avokado eller kamskjell, sier Benvon Crumpler.

British Broadcasting Corporation BBC Worldwide Press Office, Media Centre, 201 Wood Lane, London W12 7TQ

− Enten du er ny på BBC Lifestyle eller er gammel fan gir denne applikasjonen deg en ypperlig introduksjon til utvalget av kokekunster som kjennetegner kanalen. BBC Lifestyle er levende full av ideer og tilbyr et vell av inspirasjon til hjemmet, familien og livet generelt. Kanalen serverer det beste innen mat og kokekunst med verdenskjente kokker som tar seerne med på fristende gastronomiske reiser verden over, sier Benvon Crumpler.

BBC Lifestyle Quick Recipes Taster gratisapplikasjonen er nå tilgjengelig i App Store:

Den er kompatibel med iPhone, iPod touch og iPad, og kan lastes ned fra App Store, enten direkte fra mobilen eller via iTunes på nett.

For mer informasjon, vennligst besøk: www.bbclifestyle.com/apps.

Man kan fortsatt finne oppskrifter som gir vann i munnen, inkludert de fra våre kjente kokker, i vår BBC Lifestyle oppskriftsplanlegger på BBC Lifestyle sin nettside – www.bbclifestyle.com.

Oppskriftsplanleggeren inneholder flere hundre oppskrifter og samler alle ingrediensene fra din utvalgte oppskrift i en beleilig liste som kan sendes direkte til mobilen slik at du ikke glemmer noe når du gjør innkjøp. Det perfekte tilbehør for den travle kokk!

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Signy Eika Klempe
PR- og kommunikasjonsansvarlig for BBC Norge
Mail: signy.klempe@gmail.com

Storbritannia:
Basia Heath (UK)
BBC Worldwide Channels
basia.heath@bbc.com

Notes to editors:
BBC Worldwide Limited is the main commercial arm and a wholly owned subsidiary of the British Broadcasting Corporation (BBC). The company exists to maximise the value of the BBC’s assets for the benefit of the licence fee payer and invest in public service programming in return for rights. The company has six core businesses: Channels, Content & Production, Sales & Distribution, BBC Magazines, Home Entertainment and Global Brands. In 2009/10, BBC Worldwide generated profits of £145 million (operating profit before specific items) on sales of £1074 million (including Group revenue and the Group’s share of joint-ventures’ revenue).

BBC Worldwide was awarded with the Queen’s Award for Enterprise in April 2009. This prestigious award for International Trade recognised the company’s substantial growth in overseas earnings and its commercial success at outstanding levels, based on 3 years’ trading results, which benefit the UK creative industries and ultimately the licence fee payer.

For more information please visit www.bbcworldwide.com

BBC Worldwide Channels is one of six BBC Worldwide businesses. Formed in 2005, the business’ diverse portfolio of channel brands provides a global showcase for the best mix of British TV across factual, entertainment, children’s and lifestyle programming. The company is the UK’s leading international broadcaster, operating 41 channels that reach more than 326 million homes around the world.