BCD Travel Norge

BCD Travel overtar Ticket Biz

Pressemelding   •   des 02, 2015 09:50 CET

Som en del av virksomhetens fortsatte vekststrategi, øker BCD sin tilstedeværelse på det nordiske markedet.

UTRECHT, Holland, den 2. desember 2015 – BCD Travel har i dag annonsert oppkjøpet av det svensk/norske forretningsreisebyrå Ticket Biz.

“Med deres gode omdømme og deres fokus på mellommarkedet innenfor forretningsreiser, vil oppkjøpet av Ticket Biz supplere vår forretningskultur og vekstmål meget godt,” uttaler Stewart Harvey, President BCD Travel EMEA. “Dette oppkjøpet avspeiler vårt fortsatte ønske om vekst til fordel for våre kunder, og oppkjøpet er likeledes med på å sikre vår posisjon som en ledende aktør innenfor forretningsreiseområdet.”

Ticket Biz er en sterk regional aktør på det nordiske marked. Med cirka 150 ansatte håndterer virksomheten forretningsreiser samt møte og konferansereiser. De har en stor kundeportefølje og en årlig omsetning på knapt 180 mill. €. Ticket Biz’ tidligere eier, Braganza, er et svensk holdingselskap med aktiviteter innenfor feriereiser, fornøyelsesparker og flyselskaper. De vil fortsatt være minoritetsaksjonær etter overtakelsen.

”Vi er meget begeistret for de vekstmuligheter BCD Travel skaper for Ticket Biz, så vi kan vokse oss sterkere i Norden, og vi ser frem til å arbeide sammen,” sier Per G. Braathen, eier av Braganza. ”Dette skritt vil gi Ticket Biz mulighet for å fortsette å lykkes med å produsere verdi for våre kunder, aksjonærer og våre medarbeidere. Våre medarbeidere vil få større innsikt i hvordan en global virksomhet opererer, i tillegg bliver det åpnet opp for nye langsiktige vekstmuligheter.”

Kjøpet av Ticket Biz er den seneste i en rekke investeringer som BCD Travel har foretatt i de senere år. Disse oppkjøp er med på å sikre virksomhetens vekst og utvidelse av sitt globale nettverk, som er til fordel for kundene, som tilbys de nyeste innovasjoner for sine reiseprogrammer.

Andre vesentlige BCD investeringer omfatter kjøp av Tbiz fra Travelocity, utvikling av vår egen plattform innenfor business intelligence (DecisionSource®) og mobilteknologi (TripSource®), etablering av et nyt joint venture selskap i Brasil, oppkjøp av World Travel Services Inc. i USA og Universal Meeting Management.

Ticket Biz vil fortsette driften under eget brand, som en forretningsenhet under BCD Travel.

Press contacts

In Sweden and Norway:
Thomas Adén
thomas.aden@ticketbiz.se

In other markets:
Serge Sadzo
serge.sadzo@bcdtravel.be

About BCD Travel
BCD Travel helps companies make the most of what they spend on travel. For travelers, this means keeping them safe and productive, and equipping them to make good choices on the road. For travel and procurement managers, it means advising them on how to grow the value of their travel program. For executives, we ensure that the travel program supports company objectives. In short, we help our clients travel smart and achieve more. We make this happen in 110 countries with more than 11,000 creative, committed and experienced people. And it’s how we maintain an industry-leading client-retention rate of 96%, with 2014 sales of US$24.2 billion. For more information, visit www.bcdtravel.com.

About Ticket Biz
Ticket Biz is a Travel Management company that delivers comprehensive travel and travel management services to Nordic companies and organizations. We use our expertise to help companies with smart and cost effective solutions for meetings and travel related services. Ticket Biz sales are approximately SEK 1.7 billion annually and the company has about 150 employees. Ticket Biz is currently represented in Sweden, Norway, Finland and Denmark and is headquartered in Stockholm. For more information, visit www.ticketbiz.se.

About BCD Group
BCD Group is a market leader in the travel industry. The privately owned company was founded in 1975 by John Fentener van Vlissingen and consists of BCD Travel (global corporate travel management), Travix (online travel: CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen and Vayama), Park 'N Fly (off-airport parking) and joint ventures Parkmobile International (mobile parking applications) and AERTrade International (consolidating and fulfillment). BCD Group employs over 12,500 people and operates in 110 countries with total sales of US$25.6 billion, including US$10 billion in partner sales. For more information, visit www.bcdgroup.com.