Eniro

Best på kart

Pressemelding   •   apr 01, 2009 09:21 CEST

(1. april 2009) Gulesider.no er kåret til Norges beste kart-tjeneste på den årlige Geoforum-konferansen.

Kart-Norge samlet
Sist uke var kart-Norge samlet for årets største kartkonferanse, Geoforum, i Oslo. Over 500 profesjonelle kartfirmaer og fagfolk fra både privat næringsliv og statlig virksomhet møtte opp for å høre det siste innenfor teknologi og kartutvikling.

Beste kart i Norge
Gule Sider stakk av med prisen for beste kart i Norge.

- Etter tre års arbeid, hvor vi satte oss målet om å bli best på kart, er det artig med denne utnevnelsen, sier Tore Andre Godager, portalsjef for gulesider.no.

Skryt fra Miljøverndepartementet
Kartkonferansen ble åpnet av Heidi Sørensen, statssekretær i miljøverndepartementet, og hun trakk frem Gule Sider som sin favorittkarttjeneste på Internett. I tillegg var sjefen for Statens kartverk, Anne Cathrine Frøstrup, også begeistret for satsningen Eniro gjør innenfor kart.

- Det er veldig artig at vi får slik skryt for våre kart, forteller Espen Isaksen, nordisk kartsjef i Eniro. - Det betyr at vi gjør veldig mye riktig for tiden, og mer skal det komme, lover han.

F.v. Nordisk kartansvarlig i Eniro, Espen Isaksen, sammen med Leif-Rune Ulle og Eirik Fosseli fra Gule Siders kartteam.
(Klikk på bildet for større versjon til nedlasting.)

GPS og Gule Sider
Gule Sider, ved portalsjef Tore Andre Godager, var også invitert til å fortelle om sin satsning på kart og da spesielt sin nye GPS som også offisielt ble lansert på konferansen.

- De siste 12 måneder har jeg fartet land og strand på ulike kartkonferanser, ettersom den satsning vi gjør her i Eniro er unik i norske sammenheng, forteller Godager. - Vi har bygget om hele kartplattformen, lansert en rekke spennende karttjenester, og er blitt Norges mest brukte karttjeneste på Internett i løpet av kun to år. Kart er en viktig del av både bedriftssøket og personssøket vårt, og vil fortsette å være en viktig strategisk satsning fremover.

For mer informasjon, kontakt:

Tore Andre Godager, portalsjef gulesider.no
tlf. 906 45553 / tore.godager@eniro.no