Norges Kampsportforbund

Betaler av egen lomme for studieråd

Pressemelding   •   feb 07, 2013 09:51 CET

- Hva sier du til en nyutdannet sosialantropolog? Spørsmålet ble stilt av en som hadde blitt ferdig med utdannelsen noen år tidligere.
Hans forslag til svar var: - To cola, og en cheeseburger.

Det er mange interessante utdannelser, men med dårlige jobbmuligheter, selv i et godt arbeidsmarked.

Siste året på videregående gjør spørsmålet om veien videre svært påtrengende. Det er mange alternativ. Det er et stort spørsmål om hva man skal velge av studie for et fremtidig yrke..

-Elever lopper seg for riktig studievalg, het det i en tittel i Dagens Næringsliv tirsdag. De hadde snakket med Malene Hagbakken Johansen (18) St. Halvard videregående skole i Lier. Hun punget ut med nærmere 5000 kroner for å finne ut hva hun skal bli. - Det endret valget mitt, og er absolutt verdt det, sa hun, og ødela dermed tittelpoenget.

Hun mente rådgiverne på skolen var dårlige til å veilede om framtidige yrkesvalg.
Det førte til at hun gikk til en privat rådgiver - Først og fremst for å få en sikkerhet om hva jeg skulle

videre og få bedre råd til hva jeg bør velge, sa hun til DN.no.
Norges Kampsportforbund  inngikk nylig en sponsoravtale om markedsføring av Smart Karriere som er et nytt produkt innen karriereplanlegging.

Smart Karriere tilbyr en grunnpakke til 1990.-, og presenterer den slik:
Uavhengig av om du er 19 år og skal velge utdanningsretning eller om du er godt voksen og skal ha omskolering, står du foran et av ditt livs viktigste valg. Ved å få utdanningsveiledning vil sjansen for å gjøre riktige valg øke.

Smart Karriere legger til rette for fleksible og individuelt tilpassede løsninger slik at utøvere og andre skal få det beste ut av sine karrierer, både i forhold til jobb og utdanning.
Den tidligere toppidrettsutøveren og OL-medaljevinneren Nina Solheim har en sentral rolle i Smart Karriere.

Sammen med sine kollegaer representerer hun et dedikert team med bred og inngående kunnskap om personlig utvikling og optimalisering av karriere.

- Ingen situasjon er helt lik en annen, og det finnes heller ikke to like personer. Alle er unike, og det som passer for en person passer kanskje ikke like godt for en annen. Derfor er det en bevisstgjøring og kreativ skreddersøm i forhold til det unike i hvert enkelt tilfelle som gjør det mulig å komme fram til de beste og smarteste modellene, heter det i en melding fra Smart Karriere og Norges Kampsportforbund.

Ønsker du mer info eller et utforpliktende møte send kodeord SMART til 2077

Norges Kampsportforbund (NKF) er det tiende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu, wushu og kendo er de fremste konkurranseidrettene.