Bladkongen.no

Bladkongen.no kjøper konkurrent og blir størst i Norge

Pressemelding   •   okt 28, 2010 11:15 CEST

Bladkongen.no kjøper konkurrenten Blablabla.no og blir størst i Norge innen salg av abonnement på nett for norske og internasjonale magasiner.

Forretningsideen til Bladkongen.no er å samle alle magasiner og ukeblader på ett og samme sted, slik at kundene får et oversiktlig bilde av hvilke blader som finnes i de forskjellige kategoriene, og kan finne det bladet som passer best til sine interesser.

Oppkjøpet av Blablabla.no er et ledd i ekspansjonsplanene Bladkongen.no har for Norge.

- I tillegg til å befeste posisjonen som den største aktøren innen antall bestillinger, vil Bladkongen.no med oppkjøpet også kunne tilby det største utvalget av både norske og internasjonale magasiner, sier administrerende direktør Ola Degerfors i Mediafy Magazines AS, som eier Bladkongen.no.

For raskt å kunne øke tilbudet på magasiner er Blablabla.no og deres forlagsavtaler et godt supplement for Bladkongen.no.

- Ved å tilby en nettside med Norges største og bredeste utvalg på magasiner gir vi nå våre kunder muligheten til å velge fritt fra øverste hylle. Gjennom å øke sortimentet vårt kan vi tilby mer frihet til å velge ut i fra egne ønsker og interesser innenfor mange ulike nisjer, språk og selvfølgelig til best mulig pris, sier produktsjef Kristine Thoresen i Bladkongen.no.

For mer informasjon, kontakt:

Kristine Thoresen, produktsjef Bladkongen.no: Tlf.+ 47 473 44 885

Ola Degerfors, administrerende direktør Mediafy Magazines AS: Tlf. +46 733 484 262

Om Bladkongen.no:

Bladkongen ble etablert i 2008 og eies og drives av Mediafy Magazines AS som igjen inngår i konsernet Medieutveckling Sverige AB. Medieutveckling ble opprettet i 2001 og er et markedsførings- og salgsselskap som retter seg mot forlag i Sverige. Forretningsideen bak Medieutveckling er å skape større rekkevidde og et høyere opplag for magasiner, uten å bruke forlagenes egne ressurser.

Om Blablabla.no:

Blablabla.no ble etablert i 2001 og var tidligere Norges ledende abonnementsformidler av norske blader og aviser på internett.