Blom ASA

Blom tildelt betydelig og strategisk viktig kontrakt i Italia gjennom nytt samarbeidsselskap, Telaer STA

Pressemelding   •   jan 04, 2010 13:53 CET

Blom CGR, Bloms italienske datterselskap, har etablert et samarbeidsselskap, Telaer STA, sammen med  to datterselskap av Finmeccanica Group, e-Geos og Galileo Avionica, for levering av produkter og  tjenester innen flybåren og satellitt - basert informasjon til Governmental Agency (AGEA) i Italia.

Telaer STA har nå blitt tildelt en strategisk viktig kontrakt av AGEA til estimert verdi på NOK 125
millioner for leveranse av flybåren og satellittbasert data og tjenester til bruk innen nasjonalt jordbruk og regionale skogområder i Italia. Prosjektet vil ha en estimert varighet over tre år.

"Denne spennende avtalen har hovedsakelig blitt vunnet grunnet den brede erfaringen og unike
kompetansen til partnerne i Telaer STA. Det nye partnerskapet danner en ledende aktør innen flybåren og satellitt - basert informasjon, nasjonalt i Italia så vel som i Europa", sier Giovanni Banchini, Administrerende Direktør i Blom CGR.

Blom CGR og e-Geos, har levert tjenester innen flybåren informasjon og satellittdata til det
Italienske Jordbruksdepartementet og AGEA i over 20 år.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Dirk Blaauw, CEO Blom ASA
Email: dirk.blaauw@blomasa.com

Om Blom
Blom er en ledende europeisk leverandør innen innsamling, prosessering og modellering av geografisk informasjon. Blom besitter unike europeiske databaser av kart, bilder og modeller. Selskapet leverer data og løsninger til kunder innen offentlig og privat sektor, samt konsumentmarkedet, og muliggjør for partnere å utvikle applikasjoner basert på selskapets
databaser, lokasjonsbaserte tjenester og navigasjonsløsninger. Blom har mer enn 1 300 ansatte
og datterselskaper i 13 land. Hovedkontoret ligger i Oslo, Norge. Blom er notert på Oslo Børs (BLO). For ytterligere informasjon, gå inn på selskapets nettsider,
www.blomasa.com

Source: Millistream