TV 2

Børrestad tilbake til TV 2

Pressemelding   •   jan 22, 2016 14:17 CET

Jon Hartvig Børrestad er tilbake i TV 2 Sporten, og blir en del av kanalens Tippeliga-satsing i 2016. – Ekstremt tent på å komme hjem til TV 2, sier han.

Jon Hartvig Børrestad vil sammen med Davy Wathne og Helene Husvik lede sendingene fra årets Tippeliga-sesong.

- TV 2 er selve fotballkanalen og seerne skal stole på at det her de får de beste sendingene. Jon er et av Norges dyktigste sportsankere og hører hjemme i TV 2 Sporten, sier sportssjef i TV 2, Vegard Jansen Hagen.

TV 2 står overfor tidenes sportsår, med blant annet fotball-EM, sommer-OL, Tour de France, X Games, sykkel-VM, Premier League og Tippeliga.

- Det blir et unikt år med store idrettsøyeblikk og det krever de beste formidlerne. Jon hører med sin kunnskap, lidenskap og erfaring til i det selskapet, forteller Jansen Hagen.

Børrestad sluttet i TV 2 i 2012, og gleder seg nå til å komme tilbake til TV 2-skjermen.

- Jeg er ekstremt tent på å komme hjem til TV 2. TV 2 har et hyperkompetent miljø jeg har lengtet etter, både faglig og sosialt. Jeg gleder meg til å ta tak i norsk fotball som er på vei opp og frem og har store forventninger til årets sesong som garantert blir saftig, sier han.

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil, TV 2 Skole og OB Team.TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6300 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, og Egmont Fondet deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.