TV 2

Braksuksess for ”Petter uteligger” på TV 2

Pressemelding   •   jan 19, 2016 10:23 CET

667.000 seere så den siste episoden av ”Petter uteligger” på TV 2 i går, og serien har vært en stor suksess for TV 2.

Gårsdagens episode ble sett av 667.000 seere (førstegangsseing) som ga avslutningsepisoden en andel på 49,2 prosent i P20-49 og 40,6 prosent i P12+. På det meste har 759.000 seere fulgt serien på TV 2 og TV 2 Sumo. Seertallene øker daglig og endelige tall for hele serien vil være klare om en uke når alle tall inkludert førstegangsseing, opptak, repriser og tallene fra TV 2 Sumo foreligger.

”Petter uteligger” har vært en stor suksess på TV 2 Sumo, både salgs- og seermessig. Om få dager er hver episode i snitt sett av over 100.000 unike abonnenter og totalt har 125.000 unike sett denne serien.

- Petter Nyquist har varmet min og mange andre sjeler i vinterkulda med sin personlige og nære dokumentarserie. Vi er ekstremt fornøyd med seertallene, oppmerksomheten og engasjementet denne viktige serien har skapt blant seerne våre. Nå jobber vi tett videre med Petter og Teddy TV og har flere nye spennende planer for fremtiden, sier programdirektør Jarle Nakken i TV 2.

"Petter uteligger" er historien om Petter Nyquist (37) som forlot det trygge og gode familielivet på Kolsås. Uten penger, mobiltelefon og annet enn de klærne han hadde på seg, satte han seg på t-banen med kurs for Oslo S. Foran ham lå 52 dager som uteligger i hovedstaden. Gjennom seks episoder har vi fulgt Petter fra han gikk ut døra hjemme til han var tilbake hos familien.

I påsken vil det også bli sendt en spesialepisode av «Petter uteligger», hvor seerne får innblikk i hvordan Petter og hans venner har det i dag.

Seertall for Petter uteligger - uke for uke:

Episode 1: 470.000 seere (førstegangsvisning) - 546.000 seere (Total Screen Rating)

Episode 2: 600.000 seere (førstegangsvisning) - 707.000 seere (Total Screen Rating)

Episode 3: 533.000 seere (førstegangsvisning) - 656.000 seere (Total Screen Rating)

Episode 4: 609.000 seere (førstegangsvisning) - 751.000 seere (Total Screen Rating)

Episode 5: 682.000 seere (førstegangsvisning) - 759.000 seere (Total Screen Rating)

Episode 6: 667.000 seere (førstegangsvisning)

678.000 seere har så langt sett hele serien på TV 2 og TV 2 Sumo – dette tallet vil øke når endelige tall er klare om en uke.

(Total Screen Rating som inkluderer førstegangsvisning, opptak, repriser og TV 2 Sumo).

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil, TV 2 Skole og OB Team.TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6300 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, og Egmont Fondet deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.