BrandMaster

BrandMaster AS kjøper Gothia Adb AB

Pressemelding   •   des 22, 2015 07:00 CET

(Stockholm, 22.12.15) BrandMaster, et ledende programvare- og konsulentselskap innen Brand Management og MRM (Marketing Resource Management) har kjøpt Gothia Adb AB. Gothia er et konsulentselskap med noen av Nordens mest ettertraktede eksperter innen effektivisering av markeds- og publiseringsrelatert arbeidsflyt.

– BrandMaster har lenge jobbet for å bli den ledende aktøren innen Marketing Resource Management på det nordiske markedet. Flere og flere selskaper søker åpenhet og kontroll på sine markedsføringsaktiviteter. Markedsførere har, gjennom å gjemme seg bak det faktum at de er kreatører, kunnet jobbe uten å måle effekten av arbeidet de utfører. MRM gir lokale markedsførere den nødvendige friheten uten å måtte gå på kompromiss med overordnet strategi og merkevareregler sier Gunnar Larsen, Daglig leder i BrandMaster AS.

Eksperter innen arbeidsflyt for markedsføring og publisering

Gothia ble etablert i 1988 i Linköping, Sverige, og sysselsetter nå 11 personer fordelt på kontorer i Linköping og Stockholm. De er eksperter innen arbeidsflyt for markedsføring og publisering og har høy kompetanse på områder som lean management, prosessutvikling og endringsledelse. De har lange relasjoner med store mediehus som Bonnier og Stampen og merkevarer som Saab AB, ICA og SSAB. De er også sertifiserte partnere og kanskje Nordens fremste eksperter på Digital Asset Management løsningen Canto Cumulus.

– Gothia var spesielt interessante for oss på grunn av erfaringen de har innen Marketing Resource Management og det faktum at de ser behovet for bedre arbeidsflyt og verktøy innenfor markedsføring og ledelse.

Betydelig satsning i det svenske markedet

BrandMaster har så langt vært en relativt liten aktør i det svenske markedet, men klarer allikevel å betjene flere av Sveriges største merkevarer som ICA, Systembolaget og SL. Med oppkjøpet av Gothia mer enn firedobles størrelsen på det svenske selskapet og får verdifull kompetanse innen publisering, markedsføring og Digital Asset Management. Det svenske markedet er av strategisk viktighet for BrandMaster da det er betydelig større enn det norske markedet.

– Med oppkjøpet fra BrandMaster har vi nå verktøyene i tillegg til ferdighetene som trengs for å levere markedsavdelingenes ekvivalent til et ERP system – alt i ett solid selskap sier Roger Jonsson, Daglig leder i Gothia.

Gothia vil operere under navnet BrandMaster AB – et heleid datterselskap av BrandMaster AS. Selskapet vil være lokalisert i Gothias lokaler i Kungsgatan 55 sentralt i Stockholm, og i Linköping. Roger Jonsson vil lede den svenske operasjonen.

– Med unik ekspertise innenfor MRM, global rekkevidde og markedsledende ende-til-ende markedsløsninger er det nye BrandMaster perfekt posisjonert til å levere bransjens beste programvare for lokale og internasjonale selskaper. Gjennomføringen av dette oppkjøpet er et betydelig skritt fremover og gjør oss i stand til å gjennomføre vår langsiktige visjon om å tilføre kundene våre verdi både som en strategisk og operasjonell partner sier Gunnar Larsen, Daglig leder i BrandMaster AS.

BrandMaster tilbyr systemløsninger og tjenester knyttet til Brand Management og Marketing Resource Management. BrandMaster er til stede i over 45 land, og håndterer kunder som Statoil, DNB, Mercedes-Benz, Helly Hansen og DNV GL.

BrandMaster MRM er en nettbasert markedsføringsplattform, utviklet for å hjelpe deg å planlegge, samle, dele, tilpasse og distribuere ditt markedsføringsmateriell i alle kanaler.