Nordiske Mediedager

Bransjetreff 18. november

Pressemelding   •   nov 15, 2010 13:58 CET

Sammen med Bergen Media By inviterer vi til årets siste bransjetreff på Landmark den 18. november kl. 19.00.

Vi lover faglig påfyll, mingling og nye møter med interessante mennesker, og byr som vanlig på ett glass vin. Om du jobber innen media, musikk, film, kultur eller om du har interesse for disse feltene - du er hjertelig velkommen! Meld deg på her, eller via Facebook.

Tema: NFIs tilskuddsordning etter markedsvurdering

SUKSESS PÅ PAPIRET?
Nokas ligger an til å selge eventyrlige 250.000 billetter. Filmens produsent Jan Aksel Angeltvedt hadde en usvikelig tro på dette prosjektet, men hva tenkte finansiørene da de fikk manus og søknad på bordet? NFIs ordning med tilskudd etter markedsvurdering er ment å identifisere prosjekter med høyt markedspotensial, men kan man virkelig finne en publikumssuksess ved hjelp av forskrifter? Og når noen filmer likevel flyr høyere enn forventet, og andre flopper – hva er det da som skjer? Hvordan finner man den ukjente x-faktoren – er det magefølelse, flaks eller er bare publikum uberegnelig?

Vi tar samtalen på årets siste bransjetreff.

I panelet:
Jan Aksel Angeltvedt, daglig leder i Alligatorfilm, som blant annet har produsert Villmark, Skjult og Nokas

Tom Remlov, styreleder i Fuzz

Festivalsjef i Nordiske Mediedager, Guri Heftye, leder samtalen. Velkommen!