Bridgestone Norge AS

BRIDGESTONE LANSERER ECOPIA LASTEBIL

Pressemelding   •   okt 14, 2010 15:30 CEST

Bridgestone setter fokus på miljø med en helt ny serie lastebildekk i Europa, Bridgestone introduserer en rekke Ecopia lastebildekk.

Ecopia lastebildekk har lavere rullemotstand enn Bridgestones standardmønstre, og dermed
reduseres drivstofforbruk og Co2-utslipp.
Merverdien for sjåfører er at dette gjøres uten å ofre dekkenes levetid, uregelmessig slitasje og kjøreegenskaper.

Line-upen, som ble avduket på 2010 IAA
Commercial Vehicles i Hannover, består av
styredekket R249 Ecopia og R249 EVO Ecopia, med høyere load index (LI), drivdekket M749 Ecopia og Greatec M709 Ecopia, og tilhengerdekket R109 Ecopia.

Kjerneteknologien som brukes, er Bridgestones nye gummiblanding i sideveggene som senker
rullemotstanden betraktelig. R249 Ecopia styredekk har også Bridgestones enestående Nano-Pro Tech ™ gummiblanding, noe som senker rullemotstand ved å redusere energitap ved rotasjon.

Ecopia lastebildekk vil være mest fordelaktig for avanserte, drivstoffbevisste flåter med en høy andel av Europakjøring. Sammen med våre Truck Point og First Stop nettverk over hele Europa kan
Bridgestone hjelpe en flåte å redusere
driftskostnadene og miljøpåvirkningen.

Bridgestone-tester viser at Ecopia-dekk på en trailer gir et gjennomsnitt på 12 % lavere rullemotstand i forhold til standard line-up med full mønsterdybde.

Ecopia lastebildekk er tilgjengelig i Europa fra september 2010, og i Norge i begynnelsen av 2011. Introduksjonen er støttet av et markedsføringprogram som forklarer hvordan Ecopia-produkter og servicepakke kan hjelpe flåten "få et bedre grep om miljø og kostnader". Besøk vår Ecopia nettside (www.Ecopia.no) der det er mulighet for å få tilgang til en egen modul med tittelen "test dine miljøspor" som beregner miljøvirkningene av flåten, og inviterer til å få nærmere forklaring på hvordan den kan forbedres.

For mer informasjon, kontakt pressekontakt
Eirik Lien • Tlf: 23 14 36 00