Q-Free ASA

BRIKKEKONTRAKT I BRASIL - 26 MNOK

Pressemelding   •   des 07, 2009 08:59 CET

Q-Free har blitt tildelt en kontrakt for levering av brikker til Centro Gestao Meios de Pagto (CGMP) i Brasil til en verdi av 26 MNOK.

Denne ordren er siste avrop på tidligere annonsert rammekontrakt med totalverdi på 100 MNOK. (22 juni 2009).

CGMP er Brasils største brikkedistributør og har vært en etablert kunde av Q-Free siden 1999 med leveranser for brikker og veikantutstyr.

-I løpet av årene har vi levert ca. 2,2 millioner brikker til CGMP, og vi forventer at dette markedet vil være viktig også i årene som kommer, sier konsernsjef Øyvind Isaksen i en kommentar.

Ordren vil bli produsert og levert innen juni 2010.

Q-Free har et heleid datterselskap in São Paulo, Brasil.

Trondheim 7. desember 2009

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:
Konsernsjef Øyvind Isaksen, mobil +47 905 59 401
Finansdirektør Roar Østbø, mobil +47 932 45 175

Om Q-Free
Q-Free er en ledende global leverandør av løsninger og produkter for elektronisk veiprising og trafikkovervåkning med applikasjoner hovedsakelig innen veifinansiering, rushtraffikksystemer, truck-tolling, rettshåndhevelse samt parkering – og aksesskontroll. Q-Free tilbyr løsninger og produkter basert de mest anerkjente teknologiene, og er i dag ledene innen både DSRC (brikke) - og ALPR (Autmatic Licence Plate Reqistration) baserte løsninger, GNSS (Global Navigation Satellite System) baserte systemer, med leveranser i Europa, Asia, Midt Østen samt Nord og Sør Amerika. Selskapet har hovedkontor i Trondheim, og har circa 290 ansatte i 11 land samt er representert i 7 andre land. Selskapet er notert på Oslo Børs med ticker QFR.