Q-Free ASA

BRIKKEORDRE FRA AUSTRALIA - 15 MNOK

Pressemelding   •   feb 19, 2010 09:25 CET

Q-Free ASA er tildelt en brikkeordre fra Roads and Traffic Authority (RTA) i Australia til en verdi av 15 MNOK.

- Australia er et modent marked innen veiprising og er i prosess for innføring av helautomatiske tollinnkrevingssystemer. Dette medfører økt behov for brikker samt modernisering av eksisterende veikantinfrastruktur, og således representerer Australia et viktig marked for selskapet, sier konsernsjef Øyvind Isaksen.

Ordren vil bli levert innen juli 2010.

Q-Free har et datterselskap i Sydney, Australia.

Trondheim 19. February 2010.
For ytterligere informasjon vennligst kontakt:
Konsernsjef Øyvind Isaksen, mobil +47 905 59 401
Finansdirektør Roar Østbø, mobil +47 932 45 175

Om Q-Free
Q-Free er en ledende global leverandør av løsninger og produkter for elektronisk veiprising og trafikkovervåkning med applikasjoner hovedsakelig innen veifinansiering, rushtraffikksystemer, truck-tolling, rettshåndhevelse samt parkering – og aksesskontroll. Q-Free tilbyr løsninger og produkter basert de mest anerkjente teknologiene, og er i dag ledene innen både DSRC (brikke) - og ANPR (Autmatic Number Plate Recognition) baserte løsninger, GNSS (Global Navigation Satellite System) baserte systemer, med leveranser i Europa, Asia, Midt Østen samt Nord og Sør Amerika. Selskapet har hovedkontor i Trondheim, og har circa 300 ansatte i 11 land samt er representert i 7 andre land. Selskapet er notert på Oslo Børs med ticker QFR.